Adományvonal

Megjelent a Konteókönyv!

Apró_konteó_230.jpg

Sanya-Csuri főz

Ez egy olyan főzőcskéző blog, amelyben a receptek sosem úgy kezdődnek, hogy "hozzávalók", és azt se mondjuk meg hány fokos legyen a sütő! Ellenben ötleteket adunk, variációs lehetőségeket sorolunk fel, a kaják többsége pedig nagyon gyorsan és kevés melóval készíthető el. Hetente egy főzési ötlet azoknak, akik eléggé lezserek és nem a konyhában akarják leélni az életüket. De szeretnek jókat enni!!

Hányan vagytok most?

website stats

Itt vannak az éhesek...

Utolsó kommentek

  • ll: 1456? Nándorfehérvári győzelem. Ezek után kérdésem ha magyar gyerek vágja a törököt, akkor annak a... (2014.11.22. 14:36) A só
  • ll: www.google.hu/imgres?imgurl=http://www.zoldstudio.viragcenter.hu/fuszer/szeklice4.jpg&imgrefur... (2014.11.22. 14:10) A sáfrány
  • szilvi1960: Hát igen, úgy az igazi egy nap ha kávéval indul :) Én már megittam a reggeli tchibo adagom, és dél... (2012.03.02. 12:33) A tiltott ital, a kávé
  • albaildiko: egy kis segítséget szeretnék nyújtani, hogy ne legyen annyira koszos a gáztűzhely, a gázrozsa köré... (2011.10.22. 09:39) Sültpaprika-saláta
  • Mangi: Fantasztikus ez a recept(is)! Gyermekkorom hamisítatlan ízei. Sajnos az anyámtól nem tanultam meg ... (2011.06.10. 12:56) Salátaleves
  • Utolsó 20

Csurtusék utaznak

Nincs megjeleníthető elem

GA

Húsos rakott ezmegaz

2008.01.17. 09:00 Csuri / Bariildi

Ez egy nagyon egyszerű kaja, illetve egész kajacsalád, amit mindig az éppen kéznél lévő alapanyagokból lehet összerakni.

Darált húsra azért szükség van a húsos változathoz, de vega verzió is létezik - azt majd egy későbbi alkalommal.

Nekem most a darált húson kívül brokkolim és póréhagymám volt befagyasztva:





























A darált húst egy kis sóval és borssal, forró, minimális olajon megpároljuk, sütjük, míg kb ilyen lesz:


























Ezután egy kikent jénai tálba rétegesen lerakjuk. A kikenéshez vajat vagy margarint szoktak használni, de én csak egy kis olajat csurgatok bele és forgatom hogy szétkenődjön a falán mindenhol.





























Ezután, kötőanyagként több minden jöhet szóba. Klasszikus a besamel mártás, de az lisztes és én igyexem minél kevesebb hízlalót belevinni, meg jobban is szeretem a tojásos-joghurtos maltert.

Ez úgy készül, hogy két pohár joghurthoz két tojást keverek és ráöntöm az egészre. Kicsit rázogatva lassan becsurog a résekbe.

Utána sajtot teszünk a tetejére, lehet szeletekben is, de lehet egy réteg reszelt sajtot szórni rá. Én többfélét szoktam rárakni, valamilyen füstölt is szerepel ezek között, ha van a háznál.





























Már csak meg kell sütni a lerben (sütő), közepes lángon, amíg a teteje szép piros nem lesz.

Addig a tojásos kötőanyag is összeáll, de persze a joghurt miatt levet is enged valamelyest.






























Össze lehet állítani akár egy nappal előre és akkor sütni, amikor már kell, vagy a készet, illetve a maradékot is eléggé jól lehet melegíteni mikróban.


Ragozás:

A zöldségeknél eléggé széles a skála, amit használni lehet.
Csak néhányat említek ami hirtelen eszembe jut, illetve pár nyerő kombinációt:


padlizsán
tök
cukkini
ezek bármilyen kombinációja együtt

karfiol
brokkoli
a kettő együtt

kínai kel
kelkáposzta
zöldbab
stb.
engedjétek el a fantáziátokat!

Jó étvágyat!

7 komment

Címkék: póréhagyma egytálétel főétel brokkoli

A bejegyzés trackback címe:

https://kaja.blog.hu/api/trackback/id/tr78295104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dani Csaba 2008.01.22. 00:38:38

Hát igen! Ezekkel én úgy vagyok, hogy ehető és finom kaja esetén én készítem el (jesszusom, ha ez kiderül!) Mgvallom a fenti merényletre akkor vetemmedem, ha főzhetnék, de nincs ötletem. Etttől még működik. Legutóbb a zöldek padlizsán és cukkini voltak, más hiányában...

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2008.02.06. 23:01:18

Kérem szépen, holnap ez lesz az étek. Már alig várom, hog megkóstolhassam:D Mindenképp beszámolok;)

Scala 2008.03.12. 09:30:53

Eszméletlenül jó ötlet! A magam részéről tök+cukkini lesz a kombináció, padlizsánt már soknak érzem... Mondjuk önálló réteg... Még átgondolom!
Írok, ha kipróbáltam!
És visszatalálok... ;-)

Csuri / Bariildi 2008.03.12. 21:14:51

Scala,

szia! örülünk neked, hiogy olvasod, meg még tetszik is.
A visszarettentő képekért pardon - de hát a főzés időnként naturalista cucc :))

Ezt a rakott izét ha megcsinálod szívesen vesszük az észrevételeket, tapasztalatokat!

csur

Apám neve után Sándor 2009.12.10. 17:24:10

@Csuri / Bariildi: Szia!
Ne szerénykedj! Kiváló képek ezek, a nyálam folyik össze. Szia!
süti beállítások módosítása