Adományvonal

Megjelent a Konteókönyv!

Apró_konteó_230.jpg

Sanya-Csuri főz

Ez egy olyan főzőcskéző blog, amelyben a receptek sosem úgy kezdődnek, hogy "hozzávalók", és azt se mondjuk meg hány fokos legyen a sütő! Ellenben ötleteket adunk, variációs lehetőségeket sorolunk fel, a kaják többsége pedig nagyon gyorsan és kevés melóval készíthető el. Hetente egy főzési ötlet azoknak, akik eléggé lezserek és nem a konyhában akarják leélni az életüket. De szeretnek jókat enni!!

Hányan vagytok most?

website stats

Itt vannak az éhesek...

Utolsó kommentek

  • ll: 1456? Nándorfehérvári győzelem. Ezek után kérdésem ha magyar gyerek vágja a törököt, akkor annak a... (2014.11.22. 14:36) A só
  • ll: www.google.hu/imgres?imgurl=http://www.zoldstudio.viragcenter.hu/fuszer/szeklice4.jpg&imgrefur... (2014.11.22. 14:10) A sáfrány
  • szilvi1960: Hát igen, úgy az igazi egy nap ha kávéval indul :) Én már megittam a reggeli tchibo adagom, és dél... (2012.03.02. 12:33) A tiltott ital, a kávé
  • albaildiko: egy kis segítséget szeretnék nyújtani, hogy ne legyen annyira koszos a gáztűzhely, a gázrozsa köré... (2011.10.22. 09:39) Sültpaprika-saláta
  • Mangi: Fantasztikus ez a recept(is)! Gyermekkorom hamisítatlan ízei. Sajnos az anyámtól nem tanultam meg ... (2011.06.10. 12:56) Salátaleves
  • Utolsó 20

Csurtusék utaznak

Nincs megjeleníthető elem

GA

Pulykacomb gyorsan

2008.03.03. 07:25 Csuri / Bariildi

Itt egy igazán munkaigénytelen kaja, ami viszont finom és az egyébként ízetlen pulykacombot kiválóan feldobja....

Kell hozzá tehát pulykacomb filé, zöldborsó és kukorica (utóbbiak lehetnek fagyasztva vagy konzervből), valamint hagyma.


Egy magasabb falú tepsibe beleszórjuk a 3-500 gramm kukoricát, rápakoljuk a szeletekre-csíkokra felvágott pulykahúst, só, frissen darált tarkabors, majd rászórjuk a zöldborsót (egy üvegnyi vagy fél kiló fagyasztott), majd az egész tetejére a vastag szeletekre vágott hagymát, úgy hogy befedje az egész cuccost.

A hagymát kicsit megint sózzuk, és szereintem cayenni borsot szórunk rá, de itt mindenki szabadon engedheti a fantáziáját és olyan fűszert tesz rá, amit csak akar (provence-i keverék vagy akár csípős curry-s keverék is passzol hozzá imho).

Kb. másfél - két deci víz, fóliával jól letakarni és mehet a sütőbe. Közepes lángon párolódjon vagy egy órát, és kész is.





















Ha később akarjuk csak megenni és újra kell melegíteni, az sem baj, sőt kivehetünk belőle és csak annyit melegítünk meg egy teflonyban, amennyi kell.





























Ha valakinek hiányzik a sült íz, akkor a párolás után vegye le a fóliát, takarja be az egész hóbelevancot bacon szeletekkel és sütögesse addig amíg a tetején megpirul a bacon.

A munkaidő igénye 10 perc alatt van, ízre nagyon jó, a hús finom puha lesz benne és némi ízt is kap. Lehet mellé köretnek főtt tésztát, rizset vagy krumplipürét adni, főleg ha nem elég a mennyiség a potenciális éhes szájak számbavételekor...






























Gyors, olcsó, és mégis villoghatsz, hogy "rendes ételt" főztél - mi kell még?

11 komment

Címkék: főétel zöldborsó pulykahús kukorica pulykacomb melegétel

A bejegyzés trackback címe:

https://kaja.blog.hu/api/trackback/id/tr62361958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.03.03. 22:38:27

A pulykahús (relatív íztelensége miatt) nem tartozik a kedvenceim közé, de ebből én is ettem - sok-sok cayenne-borssal meghintve.

(Azt biztosan mindenki tudja ezen a blogon, hogy a cayennebors nem bors, hanem őrölt erőspaprika. Ha nincs itthon Tabasco, ezzel szoktam fűszerezni az arra szoruló ételeket - pl. pulykahús, egyes tésztaételek).

csurtus · http://csurtus.blog.hu 2008.03.08. 13:15:25

Nemcsak jól néz ki, hanem - pulykahúshoz képest - még finom is!

(Persze egy kis csípőssel...)

tistedur 2008.03.11. 21:04:26

én a pulykahusit vörösborral,majorannával pörköltnek szeretem..a combból igazán finom

Scala 2008.03.12. 09:27:39

A pulyka nem annyira íztelen, mellfilét minimum fél napig sós tejben áztatva, majd klopfolás ( de az lehet előtte is, mármint a klopfolás, h. ne spricceljen a tej...), amjd olívaolajon sütve: Mennyei!
És sztem inkább fehérbor...

Tiboru, én nem tudtam, h. a Cayenne-bors...
Nagyon köszi! :-)

Dani Csaba 2008.04.03. 16:52:58

Ez mind rendben van, a Cayenne bors is megállja a helyét. Minden egyéb is rendben van. De a kukorica, könyörgöm! Puliszkának sem volt jó?! Valami sorrendi problémát látok: nem a pulykával (tyúkkal, disznóval stb.) kell megetetni, mielőtt a sütőbe kerülne a hús?:)

tistedur 2008.04.04. 19:30:40

akkor tegyél rá helyette gombát..vagy brokkolit..vagy egy kis szarvashúst :P

ildiko 2008.05.15. 19:03:10

no comment :}

Barisnya 2010.01.10. 14:37:05

Ez a recept nekem csak tippet adott. A mirelit zöldborsóra rátettem a szárnyas fűszereverékkel beszórt pulyka felsőcombot (egyben), arra rizst tettem, arra pedig főzőtejszínt öntöttem. Mivel nem mirelit, hanem konzervkukoricám van, azt kb fél óra múlva teszem rá. Mert éppen most készül. Hagymát kihagytam, viszont majd a kukorica tetejére paradicsomot szelek. Biztos nem lesz rossz.
süti beállítások módosítása