Adományvonal

Megjelent a Konteókönyv!

Apró_konteó_230.jpg

Sanya-Csuri főz

Ez egy olyan főzőcskéző blog, amelyben a receptek sosem úgy kezdődnek, hogy "hozzávalók", és azt se mondjuk meg hány fokos legyen a sütő! Ellenben ötleteket adunk, variációs lehetőségeket sorolunk fel, a kaják többsége pedig nagyon gyorsan és kevés melóval készíthető el. Hetente egy főzési ötlet azoknak, akik eléggé lezserek és nem a konyhában akarják leélni az életüket. De szeretnek jókat enni!!

Hányan vagytok most?

website stats

Itt vannak az éhesek...

Utolsó kommentek

  • ll: 1456? Nándorfehérvári győzelem. Ezek után kérdésem ha magyar gyerek vágja a törököt, akkor annak a... (2014.11.22. 14:36) A só
  • ll: www.google.hu/imgres?imgurl=http://www.zoldstudio.viragcenter.hu/fuszer/szeklice4.jpg&imgrefur... (2014.11.22. 14:10) A sáfrány
  • szilvi1960: Hát igen, úgy az igazi egy nap ha kávéval indul :) Én már megittam a reggeli tchibo adagom, és dél... (2012.03.02. 12:33) A tiltott ital, a kávé
  • albaildiko: egy kis segítséget szeretnék nyújtani, hogy ne legyen annyira koszos a gáztűzhely, a gázrozsa köré... (2011.10.22. 09:39) Sültpaprika-saláta
  • Mangi: Fantasztikus ez a recept(is)! Gyermekkorom hamisítatlan ízei. Sajnos az anyámtól nem tanultam meg ... (2011.06.10. 12:56) Salátaleves
  • Utolsó 20

Csurtusék utaznak

Nincs megjeleníthető elem

GA

Pulykakakashere-pörkölt (x)

2007.09.09. 10:09 Csuri / Bariildi

Aki megadja a biztos választ arra, hogy a címbeli szavakat mennyire kell egybe - külön írni, kap kóstolót belőle!!

Tippjeim nekem is vannak, de olyan megoldást várok, amelyet az Akadémia is elfogad!

Addig is maradjunk annyiban, hogy hímnemű pulyka heréjéből készített pörköltről lesz szó, amit otthon készítettem el.


A posztot - teljes terjedelmében - ide kattintva olvashatod!

 

55 komment

Címkék: pörkölt pulyka főétel here

A bejegyzés trackback címe:

https://kaja.blog.hu/api/trackback/id/tr74160669

madison 2007.09.09. 12:26:24

Próbáld meg legközelebb úgy, hogy nem vagdosod össze, hanem egybe hagyod, így nem fő szét. Nekem ez a verzió jobban bejön.

JohnnyFirpo · http://lattam.blog.hu 2007.09.09. 15:38:37

Szia!

Három tagból álló összetett szavak (pulykakakashere) egybe íródnak 7 szótagig. Hogy az említett szó épp egybeírandó, vagy külön, ahhoz nálam okosabb kell, tehát vagy pulykakakashere, vagy pulykakakas here.

Mindenesetre a kötőjel biztosan rossz.

Csuri / Bariildi 2007.09.09. 15:57:05

Johnny, köszönöm.
Kötőjelet eltávolítom.

Dani Csaba 2007.09.09. 19:17:47

Gratulálok! Az igazi ínyencek hamarabb reagálnak, mint a gyorsreagálású hadtest. Az érzéki benyomásokat hamar át kell ültetni a gyakorlatba, nehogy elhalványuljanak. Látványra is csábító. Eszembe jut, hogy valamelyik román klasszkiusban a pópa böjt idején babfőzeléknek álcázta a (nem pulyka)herepörköltet. Jó, mi?

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.09.10. 07:34:25

Az utókornak tartozom annyival, hogy itt és most elismerjem: Csaba mutatta meg azt a helyet a Reitter Ferenc utcában, ahol a pulykakakasheréből készült pörköltet megkóstoltam és hazavittem az elsődleges élményt. Az étterem neve most nem ugrik be, de ha beugrana, mindenkinek ajánlanám, aki arra jár.

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.09.10. 22:05:26

Kakas étterem. Bp., XIII., Reitter Ferenc utca 69.

Sirály.

amorph 2007.09.13. 03:10:24

sziasztok, én úgy emlékszem, hogy hat szótagig még egybe írjuk, s azon fölül kell a vonalka.. talán... de akárhogyan írjuk, kívánom..

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2007.09.13. 15:25:40

Bár valamelyest offtopic, de azért csak megkérdem:)
Szoktál zakuszkát főzni?:)

Csuri / Bariildi 2007.09.13. 17:38:39

peat,

mán hogy lehetne offtopik a zakuszka a kajablogon? he??
készülök megírni, de ehhez az anyukámat (név szerint Sanya) is bele kell rángassam, mert az ő fejében van a tudás nagyja e témában.
és addig le ne lőjjétek nekem!
lesz még koviubi, mentás bárány is, eddig ilyeneket ígértem, és lecsó is, de nem ám ilyen hagyma-paradicsom-paprika eccerűsítés, hanem igazi, sokféle zöldséggel benne, különös tekintettel a vinetére.
na, ígéretekből legyen elég ennyi:)

halacs 2007.09.27. 10:49:50

A helyes írásmód: pulykakakashere-pörkölt. :-)
6-nál több szótagú többszörös összetétel, kell az a kötőjel.

Az újpesti piacon is lehet kapni, de még eddig nem mertem kipróbálni...

Csuri / Bariildi 2007.09.27. 20:54:47

halacs,

remélem a poszt olvasása után első utad az újpesti piacra vezetett...
próbáld csak ki nyugodtan, nagyon finom és isten bizony gusztusos elkészítve!!

ágika 2007.09.28. 22:42:02

6 szótag után kötőjel állítólag- tehát egybe írandó pulykakakashere, de így ránézésre nem esztétikus, ki lehet még próbálni a pulykaka-kasheré-t is de ez mást jelent, a pulykakakas here vagy pulyka kakashere sem mutatnak jól leírva. ÉS láttok már egyáltalán tyúkherét? Legyen inkább kakastöke pörkölt pulykából.

Nem hámozom le a héját ( a gombáról sem, a paradicsomról viszont a lecsóhoz muszáj)

Csuri / Bariildi 2007.09.30. 00:13:24

Tyúkhere igenis van, pont ilyen csak kissebb.
Lehámozni én sem hámoztam, csak egy kicsit pucoltam meg és kettévágtam - de ez elég ahhoz, hogy a rajta lévő hártya már ne tartsa össze.
A gombát meg szoktam hámozni (kézzel) - apropó nyers gombából csinálok finom salit, majd leírom.

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.09.30. 17:52:27

Tyúkhere?!

Cs., ne csinájj má' butát magadból... Vagy a "tyúk" szó alatt nem értjük ugyanazt, vagy a "here" szó alatt.

Nem is tudom, melyik a rosszabb verzió...

Csuri / Bariildi 2007.09.30. 22:29:49

Jóvammá'...
A tyúk a pulykától való megkülönböztetésre szolgált csak, mint fajta megnevezés.
Tehát: fajta: tyúk. Hímnemű egyede: kakas.
Ezt (pont) itt kell abbahagyni, asszem...

riginana 2007.12.04. 12:38:10

Végre egy konkrét kézzel - szemmel fogható recept. Hosszas receptvadászat után akadtam rá. Köccike

ZöldszemM 2007.12.16. 18:03:16

Na én gyerekkoromban rengeteg malac és fiatal bika herét ettem - Rántva !

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.12.17. 11:13:10

ZöldszemM,

rántva?! Hm, nem lehet rossz; én eddig bikaherét szeletelve, hirtelen kisütve ettem csak, illetve elősütve rántottához; malacherére nem emlékszem, disznóvágásnál a disznóhere csemegének számított, ugyancsak mindenféle faxni nélkül, simán és nagyon gyorsan kisütve.

Volt esetleg hentes-mészáros a családban, onnan ez a herebőség?

ZöldszemM 2007.12.19. 14:10:08

Nem volt, apám állatorvosként tevékenykedett és így jutottunk hozzá.

Bárányi Sanya 2007.12.20. 23:25:48

Hiába, minden ujdonság egymástól függetlenül fedeztetik fel, lásd Bolyai -Lobacsevszkij -
Szóval a szegedi piaccsarnokban múlt pénteken vettünk egy kiló pulykaherét -így egyszerűen, szóösszetétel halmozás nélkül- és egyszerű leöblítés után teflonsütőben, egészben, a tok eltávolítása nélkül kevés sóval-borssal kisütöttük, kicsit elpárologtatva a saját levét.
Lévén elég drága múlatság tojást lehet ráverni, akár a velőből készült hasonló ételre, igy szaporább. hagymatokányként is kiváló, piros paprika nélkül.
De a legfinomabb csak natur lesütéssel, esetleg egy gerezd tört fokhagymával.

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.12.21. 10:04:10

ZöldszemM,

hja, így könnyű...

Scala 2008.03.12. 09:32:42

Nem szeretem a belsőségeket!
Na de komolyan, a legelső kép...
Van aki ezt elkészíti és meg is eszi?!

Tudom: ízlések és... :-)))

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.03.12. 13:23:05

Scala,

pedig finom...

A here meg nem igazi belsőség :-)

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.03.12. 13:28:30

Helyesbítés:

A pulyka esetében belsőség.

szapet 2008.03.21. 15:24:02

Aki szereti a kakasherét és netán Sárvár és a Balaton között jár a 84-es úton, akkor ne hagyja ki Borgáta közelében az út széli éttermet, ahol ez a specialitás. (Meg a velőskenyér...)

Szokolay Zoltán 2008.04.28. 23:32:00

Ez nagyon finom!
Egy hexameter második fele: két daktilusz és egy szpondeusz.
Pulykaka-kashere-pörkölt.

történelmi zászlók 2008.07.07. 18:21:00

Na, most Én is nekiállok a szintén Tescobnan vásárolt pukahere pörkölté alakítását :D

Ja, egyéként hamár étterem ajánlás, Én 2 éve Nagykanizsán ettem a kiskakas vendéglőben - remélem jól emlékszem a nevére - ksksherés, kakatarajos pacalt :DDD isteni volt :P

történelmi zászlók 2008.07.07. 18:23:30

Hú, kicsit néha nehezen veszi be a billentyűm a betüket :DDD

A kakatarajos természetesen kakastarajos akart lenni, és a ksksherés is kakasherés akart lenni :DDDDD elnézést...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.07.08. 06:48:57

Pedig az a ksksherés olyan pajzánul hangzott :-)

napfenyvirag · http://napfenyvirag 2008.10.08. 11:33:33

A pulyka kakas herejét a mélyhűtőből levéve kiengedés után simán le tudom húzni? Pörköltnek nem fog szétesni?
Milyen köretet lehet még hozzáadni?
Köszönöm a gyors válaszokat.

cromwell2.0 2008.10.11. 08:47:48

napfenyvirag! Igen, simán le lehet húzni, ha ez a hártya eltávolítását jelenti... De megjegyzem, ez fakultatív művelet, nem kötelező. Nem fog szétesni egyik esetben sem. Köretnek bármit lehet tálalni, amit pörkölthöz szoktak: sós krumpli, nokedli, rizs stb.

woodland 2009.05.17. 15:03:12

Szia,
A malactarto porkolt receptjet is leirod.(A sertes kocda mehe es petefeszkei)Amikor szakacstanulo voltam egyszer kellett keszitenem.Talan az inyencek szeretnek

Summer3 2009.06.11. 23:00:25

A recept címének helyes írása:)

pulykakashere-pörkölt

Akadémiai szabályzat 168. értelmében:
" a hat szótagnál hosszabb többszörös összetételeket többnyire kötőjellel tagoljuk a két fő összetételi tag határán"

Summer3 2009.06.11. 23:02:25

Na még egyszer helyesen:
pulykakakashere-pörkölt

Kendra 2009.06.19. 09:49:45

Sziasztok!
Most fogok nekiállni elkészíteni ezt a finomságot. Közben eszembe jutoot, milyen lehet rántva? Próbálta már valaki?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.06.22. 18:16:09

@Kendra:

A kakasét nem, bikáét már igen - és nagyon finom volt!

Susztertangó 2009.07.01. 09:13:40

Au, velőt nem, -mióta tudom, hogy agyvelő (a csonvelő okés);pejslit nem,gyerekoromban volt találkozásom a tüdőgyógyászokkal; herét szolidaritásból nem, hal"tejet" csak úgy, szó se lehet róla. Ikra jöhet. Na meg pacal, máj, jóóóóóóóóóól kimosott vese. Izlések és pofonok avagy ahány ház, annyi kávédaráló-ahogy Apám mondta.st

limbekcs 2009.08.09. 12:04:40

most ugrik a pulykakakastöke az edénybe, drukkoljatok! :)

ja és köszi az infókat! :)

limbekcs 2009.08.09. 16:22:34

ilyen lett, nem rossz, de legközelebb jobb lesz :)

picasaweb.google.hu/limbekcs/2009_08_09_tokeporkutt?authkey=Gv1sRgCJH2o7yowsOCSA#

nb. Sankt "Hozé" István palackja csak a fotó kedvéért feküdt le, nem duhajkodásból (többen voltunk rá, plusz a pulykatöke :), de legközelebb valami savasabbal megyek a pörkölt alá, ez kérem túlédesítette, még nőm szerint is...

a helyesírásban otthonosnak bizonyult kommentelőket kérdezem: az még megvolt, hogy 6 szótagig összetett szavak egybe, mint Völkerschlachtdenkmal, pardon, kakastökepörkölt, de ha ezt ragozom, tehár pl. Bence meghív engem kakastökepörköltre (7 szótag! jáj!), még az is mehet egybe?

(mint 41-be'? bocsi :)

(esetleg lesz sztori is, miért szívügyem a kakastökepörkölt... :)

limbekcs 2009.08.09. 17:53:21

eddig jutottam a sztorival (a megrázó felvételeket meg már úgyis belinkeltem :)

limbek.blog.hu/2009/08/09/kakastokeporkolt

nyunyesz 2009.10.30. 11:23:44

Nos, megfőztem ma először, hagyományos pöri módjára. Fini, de valahogy olyan "kásás" lett, ez ilyen egyébként is?
Nagyon jó, h képeket is tettetek fel, köszi....

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2009.10.31. 19:08:40

@nyunyesz:

Igen, egy kicsit tényleg kásás az állaga főzés után, de az íze rendben volt?

Egészségedre!

Baj 2009.11.20. 15:48:04

Most megpróbálok valamit: Úgy fogják hívni, hogy sampinyonos pulykahere-paprikás, kézzel szaggatott galuskával: A szzokásos csirkepaprikiás alapon, benne a dinsztelt gombával megpárolom a pulykaherét (nem vágom szét, csak megtisztítom). A pulykahere fél kiló, a gomba 0,25. Utána 1,5 dl tejfelt ráteszek, knorr ételsűrítővel sűrítem.
Meglátom, mi lesz belőle. Ha OK! megírom!
Mindenkit ügvözöl: Janibá
Ps.:Ha jó lesz, és érdekel valakit, megírom részletesen, hogyan csináltam,.

cometneni 2009.11.25. 19:06:09

Sziasztok! nekem ma sikerült végre hozzájutnom bikaheréhez, úgy 2kg-nyihoz. hétvégén nekem az lesz az ebéd-vacsora 2 napig, mert a férjem azt mondta,h pfuj, ő ezt meg nem eszi. nem tudja, mi a jó! bár én meg a májat, zúzát, ilyeneket nem eszek meg...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.12.03. 05:36:31

@Baj:

Szívesen olvasnám a tapasztalatot.

little_brunette 2010.05.24. 11:53:48

Sziasztok! Disznótorkor szerintem nemigen szoktak herét készíteni, én úgy tudom, hogy vágás előtt jóval ki kell herélni a kandisznót, mert rossz ízű a húsa. Disznótorkor a hagymás vér dívik felénk. Viszont a kismalacokat 6 hetes koruk körül kiherélik, ha eleve vágásra vannak szánva, és ha olyan az ivararány az alomban, abból már van mennyiség elkészíteni. Nálunk tojással.
Akit zavar a hártya, a legegyszerűbben úgy szedheti le, mint ahogy a velőről szokás. Bele zubogó vízbe 10-20 mp-re, aztán hideg vízbe. Sokkal kevesebb a reszli és a meló is vele. Persze nem muszáj leszedni, hiszen ha pl. kakaslevesbe megy, azért a kettőért sose állunk neki. :-)

kakas here 2010.06.12. 16:26:27

Most regisztráltam, és nem jutott jobb nick az eszembe...
Nos. A kakas/pulyka heréből készült pörkölt nagyon finom "kisérője" a túrós csusza.
Probáljátok ki.
Azt hittem találok valami újabb ötletet fenti étel elkészítéséhez, én már rántva is készítettem, ugyanúgy, mint a velőt.
Disznótorkpr valóban nem lehet enni herét, mert mint a kis Brunett írja, a kandisznó ehetetlen, mindene büdös.

Kúrcsány Ferenc 2010.07.07. 16:19:44

Lóherepörkölt is van?

lotti01 2010.07.16. 16:02:24

Már régóta szerettem volna megkóstolni ezt a híres
kakashere pörköltet. A Tescóban tálcás csomagolásban friss pulyka herét láttam, nosza meg is vettem. A barátnőm figyelmeztetett hogy ki kell mosni vagy meg kell egy kicsit abálni ecetes vízben, mert olyan hugyos íze lesz mint a vesének ha nem jól készítik elő. Mi ebből az igazság?
Addig nem készítem el amig kielégítő választ nem írtok.
Addig is a fagyasztóban van.
Várom a véleményt.

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2010.07.23. 09:52:53

@lotti01:

Mi eddig legalább ötször készítettünk kakashere-pörköltet, egyszer sem abáltuk és sosem volt ilyen probléma vele.

A barátnődet pedig nem akarom bántani, de súgd meg neki, hogy a herének (egyetlen élőlény heréjének sem) a vesével ellentétben nincs semmi köze a vizeletképződéshez...
süti beállítások módosítása