Adományvonal

Megjelent a Konteókönyv!

Apró_konteó_230.jpg

Sanya-Csuri főz

Ez egy olyan főzőcskéző blog, amelyben a receptek sosem úgy kezdődnek, hogy "hozzávalók", és azt se mondjuk meg hány fokos legyen a sütő! Ellenben ötleteket adunk, variációs lehetőségeket sorolunk fel, a kaják többsége pedig nagyon gyorsan és kevés melóval készíthető el. Hetente egy főzési ötlet azoknak, akik eléggé lezserek és nem a konyhában akarják leélni az életüket. De szeretnek jókat enni!!

Hányan vagytok most?

website stats

Itt vannak az éhesek...

Utolsó kommentek

  • ll: 1456? Nándorfehérvári győzelem. Ezek után kérdésem ha magyar gyerek vágja a törököt, akkor annak a... (2014.11.22. 14:36) A só
  • ll: www.google.hu/imgres?imgurl=http://www.zoldstudio.viragcenter.hu/fuszer/szeklice4.jpg&imgrefur... (2014.11.22. 14:10) A sáfrány
  • szilvi1960: Hát igen, úgy az igazi egy nap ha kávéval indul :) Én már megittam a reggeli tchibo adagom, és dél... (2012.03.02. 12:33) A tiltott ital, a kávé
  • albaildiko: egy kis segítséget szeretnék nyújtani, hogy ne legyen annyira koszos a gáztűzhely, a gázrozsa köré... (2011.10.22. 09:39) Sültpaprika-saláta
  • Mangi: Fantasztikus ez a recept(is)! Gyermekkorom hamisítatlan ízei. Sajnos az anyámtól nem tanultam meg ... (2011.06.10. 12:56) Salátaleves
  • Utolsó 20

Csurtusék utaznak

Nincs megjeleníthető elem

GA

Sült - főtt tészta

2008.07.31. 07:45 Csuri / Bariildi

Ti mit csináltok a megmaradt, kihűlt főtt tésztával?

Még mielőtt belevágnék, kénytelen vagyok egy kis szemantikai fejtegetésbe bonyolódni, tekintettel az olvasóközönség sokszínűségére (aminek egyébként nagyon örülünk!). Mikor átjöttünk Magyarországra, megesett, hogy a cukrászdában rámutattam egy süteményre, és mondtam, hogy ezt a tésztát kérem. Furcsán néztek rám.

Mint ahogy nekem is furcsa volt a főtt tészta kifejezés, mert annak a neve laska. Van egy ilyen szóhasználatbeli különbség a magyarországi és a Romániában élő magyarok között. Ennek megfelelően a cím szólhatna akár így is: sült-főtt laska.

Na de térjünk a lényegre. Amikor (száraz)tésztát főzök, akkor nem szoktam lacafacázni: egy egész dobozzal megfőzök, habár ketten nem tudjuk megenni, bármennyire nagyétkűek is lennénk. De ez szándékosan van így, ugyanis a maradékból készíthetem el egyik kedvenc kajámat. Az apukámtól tanultam!!! 


 
Vegyük tehát a megmeredt, akár kicsit megszáradt tésztát (laskát), és dobjuk bele egy teflonedénybe, amelyben előzőleg felforrósítottunk egy kis olajat. (Ha nem teflon, akkor inkább sok olajat, de nem javaslom más típusú edényben...)

No persze, el lehet indulni úgy is, hogy szalonnát kockára vágunk, megsütjük, és erre az alapra dobjuk rá a főtt tésztát.

Ha már rajta van, akkor serceg, pattog és ijesztő hangokat hallat, amitől azt hisszük, hogy jesszuska, mindjárt odaég, pedig nem!!

Hagyjunk neki kis időt, hogy elkezdjen megpirulni, és csak akkor próbáljuk forgatni:

Ez most éppen spagetti volt, ami eléggé csúszós, de ha más típusú tésztát sütünk, az jobban összeáll, akár az is elképzelhető, hogy olyan szépen összesül, hogy akár egyben meg tudjuk fordítani, mint egy lapótyát.

Sütögessük, amíg eléggé meg nem pirul a nekünk tetsző mértékben - a megpirult laskák finom ropogósak lesznek, nem rágósak egyáltalán!

Amikor már nagyrészt megsült a dolog (arra azért számítsunk, hogy szaga, az van...), akkor elkezdhetjük ízesíteni. A legegyszerűbb reszelt sajttal, vagy gomolyatúróval, de persze lehet füstölt sajtot, fetát vagy bármi kéznél lévő hasonló dolgot rádobálni, amíg kicsit beleolvad.

Fenti képen a gomolya (burduf túró) mellett még pár tojást is rácsaptam, az sem árt meg neki, sőt, ha kevés az alapanyag, akkor dúsítja is kicsit.

Természetesen mindenféle sonkakockák, szalámimaradékok, párizsivégek és hasonlók is jól elférnek rajta, habár az ilyen hússzerűségeket javaslom az elején az olajban kicsit megpirítani, nem a végén hozzáadni.

Sokkal több időbe került leírni, mint elkészíteni...

Salátával, savanyúsággal egyaránt kiváló vacsora, lehet vega vagy hússal dúsított, egy a lényeg: piruljon meg a tészta, mert azok a részei a legfinomabbak, és olvadjon az a sajt.

Sültpaprikával is nagyon harmonikus kombináció - úgyhogy megyek is enni, mert megéheztem...

Ja! tejföl, kefír vagy joghurt elfér rajta...

14 komment

Címkék: melegétel főtt tészta laska

A bejegyzés trackback címe:

https://kaja.blog.hu/api/trackback/id/tr6593252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ekkerjoz 2008.07.31. 08:32:45

Haha, ebbe a tészta-laska-sütemény félreértésbe én is belenyúltam, mikor az erdélyi faházat építő vendég mestereket faggattam, mit szeretnének ebédre.
Ennél sokkal kínosabb volt, mikor halászlét főztem, kérdeztem, hogyan szeretik, szeretik-e egyáltalán, aztán mindegyik srác örült, hogy persze, erősen szeretik a halat.
Hát, én aztán főztem 6 kiló halhoz 3 cső nyílméreg paprikát, vacsoránál derült ki, hogy az "erősen" jelzőt úgy gondolták, hogy "nagyon".
A post viszont egyértelmen zseniális. Nyáron mindenféle főtt tészta, aludttej, dinnye, lecsó a nyerő. Sült tészta jó édesen is.

Benikuty 2008.07.31. 14:06:19

...vagy fölözetlen tejből itthon készített túróval, mellé kakastaréjjal:)

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.07.31. 14:15:02

ekkerjoz,

ez az "erősen", ez totál ült! :-))))

Csíkban én is belefutottam annó egy-két ilyen félreértésbe, pedig erdélyi vagyok, csak nem székely...

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.07.31. 14:16:25

Benikuty,

csak most nehogy azt mondd, hogy a kakastaréj is otthoni biogazdálkodásból származik!!!

Vagy a kakastaréj teljesen mást jelent, mint a neve?!

_műveletlen_és_szégyenkezik_

Benikuty 2008.07.31. 14:43:44

A kakastaréjt a Rendek Olgitól vásárolt mangalica szalonnából sütöm:))

ekkerjoz 2008.07.31. 16:28:12

Gábor, túrót csak rendes Jersey tejből érdemes hevíteni, a bóti fölözött tejet hagyjuk meg a diétásoknak.
Én is a valódi kakastaréjra gondoltam hirtelen, nem a sültszalonnára.

Benikuty 2008.07.31. 18:16:45

Józsi, első mondatodra hamarosan "válaszolok".

Dorka · http://dorkablog.blogspot.com 2008.07.31. 18:25:56

Roppant jól néz ki:)
csak kettőt szeretnék kérdezni: Mi az a "lapótya"? amit egyben kell megfordítani, és mi az a szép piros ott a tányér mellett?
Én meg ma főzem meg életem első sztrapacskáját,káposztásat, és túrósat, szalonnával, juhtúróval.. (errefelé az "Brindza") Három nagyfiú anyjaként kb. annyit, hogy halászhálóval kellett leszűrni :D

A krumplireszelést máskor kiosztom bedolgozóknak.. Három ujjam bütykén nincs bőr...

Csuri / Bariildi 2008.08.03. 17:31:41

Dorka kedves,

lapótya.... hát igen. Tudom, de hogy magyarázzam? A lapótya az nem egy tartalomra, hanem a formára utaló elnevezés. Egy vastag palacsintaféle, akár kerek, akár szögletes, az egy lapótya. Bármi, ami ilyenszerű állagú - formájú, az lapótya.
Na, most okosabb lettél...?
Sajnálom, hogy nem tudom jobban körülírni.
Itt arra utaltam, hogy ha jól megsül a laska (tészta), akkor összeáll, pláne ha tojást is ütünk rá és összekeverjük vele, mert az összeragasztja - szóval egyben megfordítható egyben, mint egy palacsinta.
A szép piros az sült paprika, amelyhez javaslom az ott megadott linket megnézni, vagy a címkéknél keresd ki hogy sült paprika saláta.

A sztarpacskád receptjét szívesen vesszük!!

ágika 2008.08.09. 21:52:56

A sztrapacskához a krumplit reszelés helyett daráljátok le a húsdarálón, ezt egy kedves mártafüredi ismerősömtől tanultam.

Benikuty 2008.08.10. 10:55:13

A túróprojekt végeredménye látható a kifőzdén.
Remélem József is elégedett:)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.10. 16:48:18

Benikuty,

nagggggyon guszta! És milyen egyszerű(nek néz ki) az elkészítése...

Gyorsan mindenki nézze meg és olvassa el itt:

kifozde.blog.hu/2008/08/09/benikuty_tej_turo_tejfel

Benikuty 2008.08.20. 07:07:47

Tiboru, azóta tovább fejlesztettem.
A napon altatott tejet nem kell utóbb hőkezelni, csak leszűrni, enyhén kinyomkodni.
No, az eredmény fenomenális:)

Palinta 2008.09.09. 13:51:02

Az anyafold blogról keveredten ide, és nem csalódtam. Jóóóóóó kis blog ez.
süti beállítások módosítása