Adományvonal

Megjelent a Konteókönyv!

Apró_konteó_230.jpg

Sanya-Csuri főz

Ez egy olyan főzőcskéző blog, amelyben a receptek sosem úgy kezdődnek, hogy "hozzávalók", és azt se mondjuk meg hány fokos legyen a sütő! Ellenben ötleteket adunk, variációs lehetőségeket sorolunk fel, a kaják többsége pedig nagyon gyorsan és kevés melóval készíthető el. Hetente egy főzési ötlet azoknak, akik eléggé lezserek és nem a konyhában akarják leélni az életüket. De szeretnek jókat enni!!

Hányan vagytok most?

website stats

Itt vannak az éhesek...

Utolsó kommentek

  • ll: 1456? Nándorfehérvári győzelem. Ezek után kérdésem ha magyar gyerek vágja a törököt, akkor annak a... (2014.11.22. 14:36) A só
  • ll: www.google.hu/imgres?imgurl=http://www.zoldstudio.viragcenter.hu/fuszer/szeklice4.jpg&imgrefur... (2014.11.22. 14:10) A sáfrány
  • szilvi1960: Hát igen, úgy az igazi egy nap ha kávéval indul :) Én már megittam a reggeli tchibo adagom, és dél... (2012.03.02. 12:33) A tiltott ital, a kávé
  • albaildiko: egy kis segítséget szeretnék nyújtani, hogy ne legyen annyira koszos a gáztűzhely, a gázrozsa köré... (2011.10.22. 09:39) Sültpaprika-saláta
  • Mangi: Fantasztikus ez a recept(is)! Gyermekkorom hamisítatlan ízei. Sajnos az anyámtól nem tanultam meg ... (2011.06.10. 12:56) Salátaleves
  • Utolsó 20

Csurtusék utaznak

Nincs megjeleníthető elem

GA

Vinetés hús még - Sanyától

2007.08.22. 16:30 Csuri / Bariildi

A kukta (=tanonc) színes kuktás fotókkal illusztrált, ámde szakmailag nem egészen korrekt eszmefuttatása után álljon itt, nem csak a kommentben, az anyukám (azaz Sanya) VALÓDI, és professzionális receptje, magyarázatokkal, tanácsokkal.
Különösen a sózási technikát ajánlom figyelmetekbe (ezt még nekem is tanulni kell...):
 
 
 
 
.....................................................................................................................
.....................................................................................................................
Élvezettel olvastam, hogy Csurika-csirkém mivé fejlesztette az anyukája egykori GYORS MÁSODIK FOGÁS receptjét. Mert az egész azért találódott ki, mivel dolgozni kellett, gyerekek voltak, idő nem, friss második fogásra szükség volt. A levest előre meg lehetett főzni és felmelegíteni. EZT A VINETÉS HÚST PEDIG ÖSSZESEN 15 PERC ALATT KÉSZÍTETTEM EL ANNAK IDEJÉN!
Ennek a titka a következő:
1.A felszeletelt és kipotyolt (ezt nálunk így hívják, máshol "kiverik" vagy "klopfolják") húst este a hűtőbe készítettem egy tányérkára, MINDEN FŰSZEREZÉS VAGY SÓZÁS NÉLKÜL!- fóliával vagy műanyag zacskóval védve a kiszáradás ellen.
2. Begyújtottam a gázégő legnagyobb lángját és az üres kuktát minjden olajozás - zsírozás vagy kenegetés nélkül TELJESEN SZÁRAZAN A LÁNGRA HELYEZTEM.
3. Akkor elkezdtem meghámozni és felszeletelni a padlizsánt, esetleg tökkel vagy cukkinivel vegyesen. Mire ezzel elkészültem a kukta már NAGYON FORRÓRA KIHEVÜLT, ettől kezdve úgy viselkedett, mint egy sütőlap, amit grillezéshez hasonló módon lehet kezelni. A kínai konyha ércserpenyője is így müködik.
4. A kihevített kukta alját kibéleltem a hússzeletekkel, akár két rendben is, és ráhalmoztam a felszeletelt zöldséget (padlizsán, tök) TELJESEN SÓ ÉS VÍZ NÉLKÜL BECSUKTAM GONDOSAN A KUKTA FEDELET. Fontos, hogy jól zárjon! Nagy lángon hagytam, amig elkezdett sisteregni és a tetején a szelep kissé megmozdult. Akkor a legkisebb takaréklángra csavartam, megnéztem az órát ÉS PONTOSAN ÖT PERC MÚLVA LEVETTEM A LÁNGRÓL.
5. Mihelyt a fedelet ki lehetett nyitni, akkor köveztkezett egy gyenge sózás, kis borsozás és kb. 100 ml. tejföllel való nyakonöntés, és összekavarással egybekötött egyetlen rottyantás.
A Fortély az egészben az, hogy a sótlan hús, amit zúzással előre fellazítunk lényegesen gyorsabban puhul meg a túlnyomásos fazékban. A só ugyanis MINDIG VIZET VON EL, tehát a hús rostjaiból is elvonja a vizet, szárazabbá és keményebbé, rostosabbá teszi. Ezért a sós húsnak sokkal hoszabb időre van szükség ahhoz, hogy puhára süljön vagy főjön.
.........................................
És akkor egy ragozás, ezúttal krumplival (külön posztot akartam szentelni neki, de sebaj, esetleg még arra is sort kerítünk):

Variáció: Hasonló módon olajban párolt hasábburgonyás húsos étel is készíthető, a kihevített kevés olajjal bélelt kuktában a sótlan húst éppen csak addig sütjük, amig az előző este meghámozott és hidegvízben tartott burgonyát hosszanti hasábokra vágjuk és a hússzelet tetejére dobjuk.
Itt lényegesen kevesebb burgonya kell, mint padlizsán, mert ez nem veszít a volumenéből. A burgonyát gyengén megszórjuk sóval (ez kevesebb vizet eresztve nem jut el a húsig) és a kukta fedőt lezárjuk. A sistergéstől számított öt perc múlva a hús is és a burgonya is kész, petrezselyemzölddel, vagy kaporzölddel megszórhatjuk és esetleg a húst utána sózzuk.
Ha 10 percig hagyjuk sisteregni, akkor a burgonya szép pirosra megsül ennyi idő alatt.
 


6 komment

Címkék: krumpli padlizsán vinete sózás

A bejegyzés trackback címe:

https://kaja.blog.hu/api/trackback/id/tr28146030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dani Csaba 2007.08.22. 17:11:27

Lerohantam a boltba, ahol tegnap még, esküszöm, volt vinete. Ma is még egy fonnyadt példány őrizte régi korok dicső emlékét. Úgyhogy most elkészítem a cukkinis etűdöt... Majd beszámolok

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.08.22. 18:20:23

Csaba,

ne feledd: TARJA!!! Semmi esetre sem szabad vinetés húst olyanból készíteni, amelyet a nők kritika nélkül megesznek: sovány sertés, csirkemellhús, pulyka, satöbbi. Ennek a kajának alapvető összetevője a koleszterin, csak ezt Csuri kifelejtette (?) a felsorolásból.

Dani Csaba 2007.08.22. 19:03:29

Ez nem volt vitás! Azért ennyire én is tudok főzni! A tarját életveszélyes fenyegetéssel megszereztem a hentestől, a többi megvan. Ha túlélem, beszámolok :-)

Dani Csaba 2007.08.23. 00:22:46

No. Hát nemcsak hogy túléltem, de az alaprecept híveinek száma legalább 2 fővel gyarapodott. Most már az eredeteit is kipróbálnám, valahogy úgy, ahogy az árnyékszéki olvasmányok után az igazit! (vagyis a hajlandót, na, miket beszélek...)

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.08.23. 07:13:36

Most csak úgy átfutott az agyamon, hogy mi lenne, ha finoman, csak mintegy jelzésértékű apróságként beletennénk egy füstölt oldalas-darabkát a vinetés húsba..? Ahogy az öreg alkoholisták mondják a linóleumpálinkára: csak az íze kedvéért.

Dani Csaba 2007.08.23. 09:57:44

Ilyesmi nekem is átfutott az agyamon, de a harmónia egységére alapozva én a pácolt-füstölt tarjára gomdoltam. Ha az egyik szelet ilyen lenne...
süti beállítások módosítása