Adományvonal

Megjelent a Konteókönyv!

Apró_konteó_230.jpg

Sanya-Csuri főz

Ez egy olyan főzőcskéző blog, amelyben a receptek sosem úgy kezdődnek, hogy "hozzávalók", és azt se mondjuk meg hány fokos legyen a sütő! Ellenben ötleteket adunk, variációs lehetőségeket sorolunk fel, a kaják többsége pedig nagyon gyorsan és kevés melóval készíthető el. Hetente egy főzési ötlet azoknak, akik eléggé lezserek és nem a konyhában akarják leélni az életüket. De szeretnek jókat enni!!

Hányan vagytok most?

website stats

Itt vannak az éhesek...

Utolsó kommentek

  • ll: 1456? Nándorfehérvári győzelem. Ezek után kérdésem ha magyar gyerek vágja a törököt, akkor annak a... (2014.11.22. 14:36) A só
  • ll: www.google.hu/imgres?imgurl=http://www.zoldstudio.viragcenter.hu/fuszer/szeklice4.jpg&imgrefur... (2014.11.22. 14:10) A sáfrány
  • szilvi1960: Hát igen, úgy az igazi egy nap ha kávéval indul :) Én már megittam a reggeli tchibo adagom, és dél... (2012.03.02. 12:33) A tiltott ital, a kávé
  • albaildiko: egy kis segítséget szeretnék nyújtani, hogy ne legyen annyira koszos a gáztűzhely, a gázrozsa köré... (2011.10.22. 09:39) Sültpaprika-saláta
  • Mangi: Fantasztikus ez a recept(is)! Gyermekkorom hamisítatlan ízei. Sajnos az anyámtól nem tanultam meg ... (2011.06.10. 12:56) Salátaleves
  • Utolsó 20

Csurtusék utaznak

Nincs megjeleníthető elem

GA

Lazac simple

2009.09.10. 09:10 Csuri / Bariildi

No, nem azt állítom, hogy minden nap ilyet eszünk (sajnos), de ma már ez sem olyan elérhetetlen.

Bár.... a mellékelt képen látható alapanyagból csak az alma hazai, a lazacszeleteket az apukám hozta Svédországból, ahol horgászni járt.

Ezt azért nem ő halászta, de stílusos vásárfia egy horgászás után, nem?

Valami nagyon egyszerűt és gyorsat akartam, ugyanakkor nem készültem rá. Itt volt adottként a lazac, megnéztem hát, mit találok még a házban, ami passzolhat hozzá.

Almát és vörös cikóriát találtam; gondoltam, ez pont jó lesz.



























Az almát olívaolajban megsütögettem egy kicsit (hogy multikulti legyen a dolog, albán olívaolajat használtam, amit a tiranai piacon vettem egy nénitől másfél literes műanyag vizespalackban, és kicsit opálos volt, mert házi készítésű, de kiváló ízű!!!)


























Amikor pirosra sült, megfonnyasztottam a csíkokra vágott vörös cikóriát az olajban.















Nem tudom ezt ismeritek-e? Nagyjából olyan, mint egy fej vöröskáposzta, de csak a színe miatt, meg ez nem olyan lilás, inkább bordó. A szerkezete meg olyasmi, mint a jégsalátáé, tehát nem olyan tömött a fej, mint egy káposzta esetében. A TV-ben hallottam hogy vörös cikóriaként emlegetik.

Salátának nagyon jó, de magában eléggé kesernyés. Sózás és ecetezés után ha hagyjuk állni, akkor csökken a keserű íz. Én nyersen más salátafajtákkal keverve szoktam használni.

Megfonnyasztva egy kis olajon viszont ilyen:




















Na akkor megvagyunk a körettel.




























Jöhet a lazac. Nem fogjátok kitalálni: megsütöttem tök natúr egy kis forró olívaolajban....




Az alma édeskés, a vörös cikória kesernyés, kell még egy pár citromszelet a savanyú ízhatáshoz.








Fűszerként minimális só, kevés őrölt tarkabors, és szárított zsálya került rá, de csak szordínósan.

A citromszeleteket a hal kiszedése után még kicsit megsütöttem:



Majd a citromot és a fűszeres sült olajat ráborítottam a halszeletekre.

Íme a végeredmény:



Nos kedves olvasók,

hamut szórva a fejemre belátom, hogy ezek biza nem olyan mesterszakács életművébe illő fogások, amelyeket néha a TV-ben láthattok. Nem kell hozzá ezerféle alapanyag, nem készítünk hozzá egy iszonyú komplikált szószt, amelyből aztán 3 cseppel összemocskoljuk a tányért, és még a képek sem tökéletesek, hiszen kispriccelt az olaj, jesszuska!!! És nem töröltük le gondosan szalvétával fényképezés előtt.... ójaj.

Ez itten kérem maga az élet, akarom mondani étel, úgy, ahogy az egy átlagos konyhában, gyorsan, különösebb faxnik nélkül elkészül.

Nem kell szakácsdiploma hozzá, és nem emészt fel egy fél napot.

De mindezek ellenére, nagyon finom volt, higgyétek el!

4 komment

Címkék: lazac hal sültalma vörös cikória sültlazac

A bejegyzés trackback címe:

https://kaja.blog.hu/api/trackback/id/tr911347409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2009.09.10. 16:42:35

Hmmm, jól hangzik. Ezzel a citromot megsütjük dologgal. Triviális, de egyszer sem jutott eszembe, na majd legközelebb :)

Ez a vörös cikória az elején furcsán hatott. Nagyszüleimnél a gyermekláncfüvet nevezik cikóriának :)

bdj 2009.09.11. 16:33:50

Ej, de jó!!!
Ma én is lazacot csináltam, de mivel csak délután értem ide, ezért nem ezt a verziót, legközelebb viszont ez jön! Mert még olivaolajam is van hozzá ;)

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2009.09.12. 20:18:05

Ha a cikóriát leszámítjuk, ezt még én is meg tudnám csinálni :) A gasztronómiai antitalentum :)

Terlis 2009.12.26. 21:09:55

A lazac a kedvenc húsféleségem volt. Viszont nem csak hogy kicsit drága még mindig, de nem is szabad túl gyakran enni. Most egy 4 csillagos szállodában dolgozok Skóciában, ahol szinte minden fogadáson van a menüben lazac is, de mindig van, amit nem szolgálnak fel. Heti 2-3x lazac és 1 hónapon belül az ember már a szemétbe kívánja.
süti beállítások módosítása