Adományvonal

Megjelent a Konteókönyv!

Apró_konteó_230.jpg

Sanya-Csuri főz

Ez egy olyan főzőcskéző blog, amelyben a receptek sosem úgy kezdődnek, hogy "hozzávalók", és azt se mondjuk meg hány fokos legyen a sütő! Ellenben ötleteket adunk, variációs lehetőségeket sorolunk fel, a kaják többsége pedig nagyon gyorsan és kevés melóval készíthető el. Hetente egy főzési ötlet azoknak, akik eléggé lezserek és nem a konyhában akarják leélni az életüket. De szeretnek jókat enni!!

Hányan vagytok most?

website stats

Itt vannak az éhesek...

Utolsó kommentek

  • ll: 1456? Nándorfehérvári győzelem. Ezek után kérdésem ha magyar gyerek vágja a törököt, akkor annak a... (2014.11.22. 14:36) A só
  • ll: www.google.hu/imgres?imgurl=http://www.zoldstudio.viragcenter.hu/fuszer/szeklice4.jpg&imgrefur... (2014.11.22. 14:10) A sáfrány
  • szilvi1960: Hát igen, úgy az igazi egy nap ha kávéval indul :) Én már megittam a reggeli tchibo adagom, és dél... (2012.03.02. 12:33) A tiltott ital, a kávé
  • albaildiko: egy kis segítséget szeretnék nyújtani, hogy ne legyen annyira koszos a gáztűzhely, a gázrozsa köré... (2011.10.22. 09:39) Sültpaprika-saláta
  • Mangi: Fantasztikus ez a recept(is)! Gyermekkorom hamisítatlan ízei. Sajnos az anyámtól nem tanultam meg ... (2011.06.10. 12:56) Salátaleves
  • Utolsó 20

Csurtusék utaznak

Nincs megjeleníthető elem

GA

A gyömbér

2009.12.26. 11:00 csurtus


Nem tehetek róla, de ami a fűszereket (és az utazást, valamint a klassz fotókat) illeti, ezen túl nekem Viki bácsi egyszerűen csak házi Viki-pédiaként fog beugrani. Mai posztjában egy meglehetősen csípős ízű növényt mutat be, aminek meglepő harcászati felhasználásáról is tudomást szerzünk. 

Sok meglepő dologra akadtam a fűszerekkel kapcsolatban, de amit a gyömbérről olvastam, túltett valamennyin. Ezzel kezdem, mert nem valami étvágygerjesztő, és inkább nem a
végén számolok be róla, nehogy ez maradjon meg a Kajablogosok emlékezetében, na meg aztán az állatvédőkkel sem akarok ujjat húzni.

Nos, arról van szó, hogy az első világháborúban, amikor még fegyvernemként bőven létezett a lovasság, a gyömbért a lovak "élénkítésére" használták. Az angol szakkifejezés erre az volt, hogy feaguing vagy figging, amit az Angol Nyelv Birodalmi Szótára 1883-ban a következőképpen határoz meg:

"Egy lovat oly módon kezelni, hogy az állatot élénkebbé tegyük azáltal, hogy egy darab gyömbért helyezünk az ánuszába."

Ha kancákról volt szó, még jobb helyet találtak a gyömbérnek, amit manapság az állatvédők egy civilizált államban megengedhetetlennek tartanák.

Kiegészítés: most, hogy utánanéztem, látom, hogy a fenti, khm, procedúrát nemcsak régen és nemcsak lovaknál alkalmazták; az emberi szexualitás változatosabbá tételének szándéka régi receptekhez is visszanyúlt... Mondom ezt én, csurtus; ne Viki bácsit tessék piszkálgatni emiatt :-)

Háááát, ízlések és pofonok... Amúgy pedig felőlem mindenki úgy szeret, ahogy neki (és partnerének) jólesik. Elvégre a szeretet és a tolerancia ünnepe van, vagy mi a szösz :-)

Szerencsére a gyömbérnek sok más alkalmazása is van, s eme bizarr kitérő után vegyük szépen sorra a dolgokat.

A neve a tamil injiver, azaz inzsigyökér szóból származik,
innen ered a görög zingiberis, majd a latin gingiber, végul a magyar gyömbér elnevezés.

A növény illó olajokkal telített gumóját használják fűszernek;
a gyömbér bimbói rózsaszínűek, a virágai pedig sárgák. Vannak kertek, ahol dísznövényként is ültetik. Amikor a levelek szára elfehéredik, elérkezett a gumószedés ideje. Ha a gumót leforrázzák, akkor fekete gyömbért kapunk, ha pedig mossák és lekaparják a felületét, akkor fehéret.

A fiatal növény gyökértörzse (rizómája) kellemes, nem túl erős ízű. Az öregebb gumók fásak és szárazabbak, a belőlük készült főzet nagyon erős és főként a hindu konyhában használatos.

A kínai és a japán konyha savanyítja a vékonyra szeletelt gyömbért, vagy sherrybe áztatja, s főleg az általunk is ismert szusiban használják fel. A kínai konyha a mash alas ételekben is alkalmazza.

Élelmiszerek tartósítására is lehet használni, a szalmonellát például megöli!

A szárított, majd porrá őrölt gyömbért az angolok tésztasütéshez használják; ezt a süteményt gingerbread-nek hívjak.

Italokat is készítenek gyömbérrel, mint például az Angliában népszerű ginger beer-t, valamint a zöld gyömbérbort, amit kizárólag zöld üvegekben árusítanak (itt balra). Ázsiában elterjedt a katlu, amit a terhes vagy szoptató nőknek ajánlanak.

Az Indiában készült inji murappa pediglen cukorka, de Amerikában is ettem gyömbéres cukorkat; őszintén szólva nem voltam tőle elragadtatva.

Bangladesben a csirkehúst ízesítik gyömbérrel, Burmában pedig salátát készítenek vele. Ennek gyin-thot a neve, s szeletelt gyömbért, továbbá különböző diókat és magvakat tartalmaz, olajban.

A franciaországi Jarnac községben (Charente megye), egy Canton nevű likőrt készítenek gyömbérrel (itt jobbra, a bambusztörzsre hasonlító üvegben). A görögök is előállítanak (mégpedig Korfun) egy gyömbérsört, aminek a szexis neve Tsitsimpira.

Itt a Közel-Keleten az arabul zanjabil-nek nevezett gyömbert a kávéba teszik, mert (ahogyan azt tudjuk) ízlések és pofonok különböznek.

Mint gyógynövényt a gyömbért epeköveseknek, továbbá kólika és diszpepszia ellen javasolják. De jó hatással van az ízületi gyulladásokra, és jó eredményeket mutat a koleszterolcsökkentésben is.

Óriási mennyiségekben termesztik, Indiában például 420.000 tonnát, Kínában 285.000 tonnát takarítanak be évente.

Végül egy gyömbérkezelés megfázás ellen, ilyenkor úgyis aktuális.

Egy evőkanál frissen reszelt gyömbért, vagy 1/3 evőkanálnyi gyömbérport (itt balra) két-három csésze vízben 20 percig forralunk, majd inhalálunk vele.

A teát mézzel édesítjük és éhgyomorra isszuk, aztán a nap folyamán többször is megismételhetjük a procedúrát - persze az éhgyomrot leszámítva.

Minden kedves olvasónknak kívánunk nagyon boldog új évet! És persze találkozunk 2010-ben, ugyanitt!

145 komment

Címkék: fűszer gyömbér fűszerezés viki bácsi

A bejegyzés trackback címe:

https://kaja.blog.hu/api/trackback/id/tr791622872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

The question (törölt) 2009.12.26. 19:37:25

@Carmesina:

Számomra a gyömbér formája kifejezetten vonzó!
Ez beteges?
Remélem, nem.
:D

hungaryhonvéd 2009.12.26. 19:38:48

@Aldobói Feldob:

Sosebánd!
Az enyim gyömbér-citrom keveréke volt, kis tasakban, szal nem autentik.
Inkább a nemtetszésemet ingerelte...

OK Tom, virtuális tér, határok nélkül, de rácsodálkozni azért mégis jó, ha csak nosztalgiából is...

És ha a csaj olyan, hogy nem vágykeltő, még odapántolt gyömbérrel sem? Akkor ki röhög? =)

Aldobói Feldob 2009.12.26. 19:39:10

@The question: ezer egy éjszaka, pardon, akarom mondani: ezeregy éjszaka.

paranoid T.R. marcipan 2009.12.26. 19:40:49

@hungaryhonvéd: akkor nem jutsz el odáig h gyömbért akarj magadra kötözni:)

intimpista 2009.12.26. 19:43:41

@The question: Sajnos, én csak most jutottam hozzá ehhez a cikkhez. Ha még itt vagy, kérlek, írj részletesebben a "férfiasságot" növelő hatásáról. Esetleg írj a camualbert@freemail.hu címre. előre is köszönöm!

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2009.12.26. 19:48:44

@The question: Ebben a kontextusban igazad van. Csak a kérdés, hogy meddig marad bent :D

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2009.12.26. 19:55:45

@The question:

Örülök, hogy így ünnepekre számos család elgondolkozik a "változatosság gyönyörködtet" mondás igazságán :-)

Szép gyömbéres ünnepet mindenkinek!

hungaryhonvéd 2009.12.26. 19:55:51

@paranoid T.R. marcipan:

Rendben, elfogadom: nem kell minden várat bevenni. Még befűszerezve sem...

@The question:

Ha fűszernövénnyel csinálod határozottan nem beteges! Látod mennyi pozitív és jótékony tulajdonsága van!

Aldobói Feldob 2009.12.26. 19:57:04

valami francia a kórházban a sebészek arról faggattak egy papot, hogyan került krumpli a hátsó fertályába. mire a pap, hogy ő nem tud semmiféle krumpliról. meg egyébként is, hogy gondolják...

The question (törölt) 2009.12.26. 19:59:15

@Thaddeus Griffin:

Nem válaszoltál a "tárgyra", csak az időre utalsz. :-)

hungaryhonvéd 2009.12.26. 20:01:16

@csurtus:

No, ha valaki ezután előveszi a kalácskáját... =)

hungaryhonvéd 2009.12.26. 20:03:10

@csurtus:

Nah, ha valaki ezek után előveszi a kalácskáját... =)

The question (törölt) 2009.12.26. 20:03:46

@intimpista:

A Google-ban számtalan afrodiziákum-recepthez juthatsz hozzá. Gyömbéreshez is.
Talán nem sértelek meg, ha a titkos receptemet nem osztom meg, egyébként is, egyéne válogatja, ki, meddig megy el, (nem úgy) s erősen partnerfüggő is.
Remélem, így válaszoltam is, meg nem is.
(Pedig nem is vagyok "A bíró okos lánya".)

hungaryhonvéd 2009.12.26. 20:04:05

- az egyik! Lehete, h mégis elkezdett dolgozni a gyömbér? =/

Aldobói Feldob 2009.12.26. 20:04:52

@hungaryhonvéd: ez eddig már két kalácska... ha jól látom.

juditmanó 2009.12.26. 20:13:56

@Aldobói Feldob: Néha az is segít:))), hogy visszajöjjön az ihlet;-)

Aldobói Feldob 2009.12.26. 20:16:38

@juditmanó: te honnan tudod, ha nem vagyok indiszkrét?

juditmanó 2009.12.26. 20:23:42

@Aldobói Feldob: ugye nem gondolod, hogy erre most válaszolok:)))

juditmanó 2009.12.26. 20:25:27

@Aldobói Feldob: @juditmanó: és ha elképzelem a felkötözött gyömbért, akkor megint csak elfog a jókedv :)) (élénk a fantáziám)

hungaryhonvéd 2009.12.26. 20:28:07

@juditmanó:

No tessék! Az ember kis rafinériát visz a dologba, és máris zúdul a lavina...

intimpista 2009.12.26. 20:31:06

@The question: Köszönöm, így is sokat segítettél. De azért egy jól bevált, titkos recept! És ha csak úgy ismeretlenül osztanád meg a világgal?

paranoid T.R. marcipan 2009.12.26. 20:33:55

@hungaryhonvéd: a rafinériának legtöbbször ilyen-olyan lavina a vége... :)) (de most megyek és a számra ütök:)

juditmanó 2009.12.26. 20:53:55

@hungaryhonvéd: olvastad, amit marcipán írt, jobban én sem tudtam volna összefoglalni, amúgy semmi kifogásom a rafinéria ellen)

hungaryhonvéd 2009.12.26. 21:05:20

@juditmanó:

Olvastam. Remélem a szájára ütött! Mégilyent!

No és mit rafinálkodol? =)

Aldobói Feldob 2009.12.26. 21:25:07

@hungaryhonvéd: hm. bajtárs, úgy észlelem, juditmanó polgártársnő visszavonulót fújt. ő tudja miért.

juditmanó 2009.12.26. 21:27:56

@Aldobói Feldob: még nem kedves Aldobói Feldob (jó a nicked):)

Aldobói Feldob 2009.12.26. 21:32:44

@juditmanó: na ja, vannak alternatívák. (hogy a dívákról már ne is beszéljek.)

Aldobói Feldob 2009.12.26. 21:38:31

kedves juditmanó, úgy látom itt a válaszok időbeli sorrendje megkeveredett kissé, de annyi baj legyen. majd csak eligazodunk.

juditmanó 2009.12.26. 21:52:37

@Aldobói Feldob: persze, semmi gond, összerakom a sorrendet, majd egy kis gyömbérrel felélénkítem a szellemem.

Aldobói Feldob 2009.12.26. 22:07:02

@juditmanó: úgy látom ketten maradtunk itt a vártán - hungaryhonvéd dezertált. vagy csak tűnődik a gyömbér söre mellett. ki tudja.

juditmanó 2009.12.26. 22:21:12

@Aldobói Feldob: lassan én is visszavonulok, keresek egy gyömbéres kekszet meg egy kis gyömbérsört. :)) viszlát

Közöd?? (törölt) 2009.12.26. 22:44:27

nah most akkor mi legyen a gyömbérrel? dugjam a seggembe? vagy kötözzem a farkamhoz? vagy kenegessem magam gyömbérolajjal? vagy egyem mint a répát?

hungaryhonvéd 2009.12.26. 22:44:54

Háh, kitisztult a gyömbér, többé nem gyötör mér!

(na jó, lehet, h mégsem...)

hungaryhonvéd 2009.12.26. 22:46:18

@Közöd??:

Ööö, esetleg a sorrenden variálj! =)

Veér Farkas 2009.12.27. 00:01:55

A koleszterol (cholesterol) magyarul koleszterin.
A gingerbread meg mézeskalács.
A ginger beer helyett inkább a ginger ale az elterjedt, valójában az ale is meg a beer is sör, csak kicsit másképp készül (azt hiszem).

És akkor ne hagyjuk ki a Canada Dry gyömbérjét sem, ami üdítő, és ez az egyszerű, ámbár kétértelmű reklámszlogenje volt egy időben: Drink Canada Dry.
(A másik jelentés, ugye: Idd szárazra Kanadát!)

A szó eredetlevezetése (etimológiája) hibás, a dugásért adták ezt fizetségnek (gyömöszkölési bér, röviden gyöm-bér). :-)P

Veér Farkas 2009.12.27. 00:05:30

@The question:
Egyszer okvetlenül próbáld ki olyan pasikkal is, akiknek se kék, se másmilyen pirula nem kell ahhoz, hogy felálljon a farkuk, de még csak gyömbéres bedörzsölés sem.
Elég hozzá egy jó punci.

(Tényleg vannak ilyenek is. Egyet én is ismerek.)

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2009.12.27. 00:15:23

Hmmmmm,azt kell mondjam, hogy elég csak 1 üveg vilmos,5 viszki,3sör, és határozottan azt az érzést váltj ki,mint a gyömbérről feltételezem _:D -és mennyire pontosan írtm le,zsír:D)

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2009.12.27. 00:36:40

@The question: Erre majd egy tisztább pillanatomban visszatérünk :D

The question (törölt) 2009.12.27. 11:45:35

@Veér Farkas:

Nagyon-nagyon szépen köszönöm értékes tanácsodat.
Adok egyet én is.
Olvasgasd figyelmesen az afrodiziákumok lényegét, s talán rájössz, mi is a "szerepük" egy (2,3,4...?) szeretkezés során.
Annyit elárulok, nem arról szól a történet, hogy a Nőnek milyen testrésze legyen jó, s a Férfinak milyen testrésze kell, hogy ágaskodjon!!!!!
Jó tanulást!

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2009.12.27. 12:43:19

@The question: Nos, ahogy éjjel ígértem, tisztább pillanatomban válaszolok:

Csakhogy, itt bonyolódik a dolog. Attól függően, hány éves vagy, hogy nézel ki :D

Egy kis off- láttam, alig két hónapja regisztráltál a bloghura, feltételezem, most először, és nem igazán ismered még ki magad a kommentelők világában. Nagyon sokan vannak, akik csak címlapos blogokra írnak, de nem azért, hogy hozzátegyenek valamit, hanem hogy kioktassanak másokat, kinyilatkoztassanak. Ez az ő szellemi maszturbációjuk, hogy mennyire ügyes,okos, értelmesek is ők, mások meg értelem szerűen faszok. Nem kell foglalkozni velük :)

A többi állatfajról később :D

The question (törölt) 2009.12.27. 13:11:27

@Thaddeus Griffin:

Örülök, hogy tisztább állapotodban vagy.
Nem kell bonyolítani a dolgokat...
Vén vagyok, mint az országút, s csúnya, akár egy banya. Ezek ismeretében tehát válaszolnod sem kell, látod, ilyen egyszerű az egész.
Tegnap este-éjszaka egy kicsit (?) én is felfokozott állapotban voltam, hiába, a téma s a hozzászólások (is) felvillanyoztak.

Egy kis OFF:
Nem is szeretném kiismerni magam a kommentelők világában, ez adja meg az igazi varázsát a dolognak. Ennek nyilván velejárója, hogy így többször kerülhetek kellemetlen, nevetséges helyzetbe, de ezzel nem foglalkozom.
Az tény, engem is meglepett, hogy itt, egy kajablogon !!!!! is feltűnt egy gyűlölettől fröcsögő, kisebbségi komplexusokkal megspékelt illető. Szánalmas.

Köszönöm a kedvességedet.

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2009.12.27. 13:18:26

@The question:

Ugyan már, ezt a típust nem szabad komolyan venni; az összes blogomból már régesrégen kitiltottam, de a kajablogról megfeledkeztem. Eddig.

Most már pótoltam.

The question (törölt) 2009.12.27. 13:41:58

@csurtus:

Láthatod a válaszmból, hogy nem veszem komolyan.
Mondtam, helyesebben írtam már, hogy eszméletlenül jó fej vagy?
Köszönöm.
Most már csak reménykedem, hogy ugyanarról az illetőtől "beszélünk".

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2009.12.27. 14:54:01

@The question: Ejj-ejj-ejj, nem szabad mindent komolyan venni, amiket az emberek kommentben írnak :D Értsd- vicc volt az egész :)

The question (törölt) 2009.12.27. 16:21:01

@Thaddeus Griffin:

Ejnye-bejnye!
Mit s kit vettem én itt komolyan???
Léteznek a kommentek, s léteznek a mögöttük lévő hús-vér emberek. E kettő nem mindig fedi egymást.
Kezdő vagyok, tudom, de ennyit talán még én is tudok.
Lehet, hogy nincs is titkos receptem????
;-)

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2009.12.27. 16:30:02

@The question: Például engem vettél komolyan, és amit írtam ;)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2009.12.27. 16:54:01

Előre is ki lehet tiltani vkit, amíg nem szólt hozzá?
Egyébként magához képest még nem is volt durva ...
Grat a gyömbér sikeréhez!

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.12.27. 17:22:14

Micsoda komolytalankodás van itten folyamatban... :)
Próbáltam utánaolvasni a dolognak, hát nem túl sok mindent találtam, ráadásul az is kizárólag szado-mazo témákkal egybekötve szerepelt. Az se derült ki számomra, hogy csak nők számára lehet-e kellemetes, vagy férfiaknak is érdemes lehet próbálkozni?
Reggel voltam bevásárolni, de nem volt gyömbér, pedig elkapott a kíváncsiság... :)

The question (törölt) 2009.12.27. 17:41:43

@Thaddeus Griffin:

Azt vettem komolyan, amit írtál, nem Téged...
Tudod, én ilyen elfajzott, bizonyos dolgokban konzervatív valaki vagyok, aki úgy tartja tisztességesnek, ha megszólítják, válaszol.
Látod, erről írtam. A komment és a mögötte lévő hús-vér ember nem mindig fedi egymást, hogy ismételjem magam, és szajkózzam az általam igazságnak vélt feltételezést.
Üdv Neked!
:-)

The question (törölt) 2009.12.27. 17:43:55

@Before:

Semmiféle szado-mazoról nincs itt szó, kérem tisztelettel, csupán a meglévő élvezetek fokozásáról, illetve azok időbeli elnyújtásáról.
NŐNEK, FÉRFINAK EGYARÁNT CSÚCS!!!!!!

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.12.27. 18:39:10

@The question: magyarul nem találtam semmit (lehet, hogy nem megfelelő kulcsszavakkal kerestem), az angol linkek mindenhol szadomazo, dom/sub relációban említik. Azok mellett legalább is...

The question (törölt) 2009.12.27. 19:30:53

@Before:

Figyelj rám!
Google > Afrodiziákumok > s láss csodát, rengeteg magyarnyelvű találat, mint korábban említettem, gyömbéres is, receptek sokasága, magyar nyelven.
Jó böngészést, eredményes felhasználást, s gyönyörű élvezeteket kívánok!!!!
:-)

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2009.12.27. 19:50:07

@Before:

Kéremszépen, a szex és a komolytalankodás nincsenek egy fejezetben :-)

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.12.27. 19:52:10

@The question: Ez szép és jó, de abszolút nem érted, miről beszélek. Nem általánosságban érdekel a gyömbér, mint afrozidiákum (bár, azért érdekelne 1-2 dolog), hanem kifejezetten a postban említett "figging" téma az, ami most felcsigázott.

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2009.12.27. 21:28:23

@The question: Vagyis engem nem vettél komolyan? Hízelgő :D

Viccet félretéve, ilyen a web2, az emberek hülyéskednek rajta,szórakoznak. Van aki halálosan komolyan gondolja magát, de az igen csak szembetűnő.

A többit csak könnyedén ;)

hungaryhonvéd 2009.12.28. 12:05:33

No lám! Van akinek beletörött a ... szóval nem jó helyre dugta, vagy kente...

A lényeg, hogy ez is velejárója ennek a világnak.
És ue: nem baj, hogy ekkora az Isten állatkertje, de miért ilyen alacsony a kerítés?!

The question (törölt) 2009.12.29. 16:42:37

@Before:

Én kérek elnézést, hogy abszolúte értetlen vagyok.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.12.29. 17:49:26

@Before:

Hát persze hogy nem volt, hiszen elkapkodták az olvasók :-)

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.12.30. 13:30:03

Na kérem, a tett halála az okoskodás. :)
Ma megláttam ŐT! Olyan szépen görbült, ijesztően vastag se volt... Megvettem, megpucoltam és "rendeltetésszerű" használatba vettem.
Őszintén szólva leginkább uncsi (persze egyedül semmi se az igazi), az érzés egyáltalán nem olyan intenzív, mint gondoltam (bár nem túl sokáig hagytam bent 5-7 perc lehetett mondjuk). Szinte azonnal kicsit csípősen bizseregtet, de nincs benne semmi olyan kirívóan erőteljes, mint hittem. Kanos se lettem tőle...

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2009.12.30. 14:49:49

@Before:

Lehet, egy kis dijoni mustárral fel kellett volna dobnod :-)

Vagy egy bevállalós partnerrel.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.12.30. 14:53:06

@csurtus: először mindenképp magam akartam kipróbálni. :) A mustárt meg meghagyon a szilveszteri virslihez...

The question (törölt) 2009.12.30. 17:01:02

@csurtus:

Dijoni mustár?????
Tessék csak mesélni!!!
Mindig van új a Nap alatt. :D

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.12.30. 19:10:51

@The question:

Öööö, izé... csurtus csak viccelt, ő annál konzervatívabb :-)

The question? (törölt) 2009.12.30. 20:33:36

@tiboru:

Komolyan azt gondolod, hogy ennyivel megúszod?
:D

"Egyszer úgyis elkaplak!"

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2009.12.30. 21:22:04

@csurtus: Látom magam előtt Csurit sodrófával. Miért? :D

The Question (törölt) 2009.12.31. 14:21:29

@Thaddeus Griffin:

De tényleg!!!!
Miért is?
S miért ne?
:-)

Cymantrene 2010.01.02. 16:28:32

Csak említem, hogy van egy ilyen magyar szólás: benne van a (fok)hagyma a fenekében.
Szóval nem kellett ilyen egzotikumra várnunk egy jó kis lovasrohamhoz...

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2010.01.03. 18:36:05

@Cymantrene:

A szakértők szerint a gyömbér finomabban, perverzebben csíp.

Természetesen a harci ménekre gondolok :-)

The Question (törölt) 2010.01.04. 20:09:26

@Before:

Muszáj elmesélnem, mit tett Másokkal(O.K., velem is) a gyömbér... Egy kedves (10 évvel ezelőtti) barátnőm, akivel újra összehozott a Sors, utószilveszteri bulit szervezett.
1 üveg Egri Bikavéren kívül a magam által sütött pogácsával járultam hozzá a bulihoz.
Mindent - majdnem mindent - úgy csináltam, ahogy megszoktam, de ezúttal finomra reszelve belekerült a tésztába nem kevés gyömbér.
Frankón mondom, a hatás nem maradt el. :-)
Lehet, hogy mindez nem a gyömbérnek volt köszönhető, de én szeretném azt hinni, hogy igen.
Nem kicsit, nagyon!!!!!
:-))))))))))))))
Ui.: Részletek majd valamelyik pornóoldalon olvashatóak. :D

The Question (törölt) 2010.01.04. 23:49:50

@Thaddeus Griffin:

Juj, igyekszem...
Kérdéseim: A link, ehhez a poszthoz való hozzászólást jelent, ugye????
No már most, a linkem nem való ide...
Tehát: Nyissak egy posztot a gyömbéres pogácsáról????????
Huhhhh, ami ott történt, az itt le nem írható!!:D
Jó tanács?
Please!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:D

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2010.01.05. 00:01:25

@The Question: A link annak a pornóoldalnak az elérhetőségét jelenti, amelyen a gyömbéres pogácsa szexuális életre kifejtett hatását jelenti. Például ez egy link: kaja.blog.hu/2009/12/26/a_gyomber :)

Na most, abszolút ontopic azt belinkelni, hiszen a gyömbérről szól.

Természetesen, a receptet is le kell írnod

:D:D

The Question (törölt) 2010.01.05. 01:15:03

@Thaddeus Griffin:

Te mondád...

ON topic:
- 50 dkg finomliszt átszitálva
- 25 dkg margarin/vaj/egyéb zsiradék
- 3 dkg élesztő pici tejben felfuttatva, 2 dkg cukorrral

-2 db kisebb burgonya megfőzve, áttörve
-2 - 2,5 dl tejföl/ ahogy a tészta kívánja, de legyen lágy!

-ízlés szerint só
-2 tojás sárgája

Részletesen nem írnám le, de nyilván:

A lisztet átszitálod, s elmorzsolod a "zsiradékkal" (vaj, margarin, zsír), hozzáadod a 2 tojás sárgáját, valamint a kb. 1 dl tejben felfuttatott élesztőt.
Kb. 2,5 dl tejföl dukál neki.
Kb. 10 dkg sajtot reszelsz bele, s hagyod, hogy lágy tésztát "kapj".
Mindezek után 30 percig állni hagyod, hogy keljen, ( s később kelljen:-), kinyújtod, összehajtod, újabb 30 perc pihentetés, ismét nyújtás, 1- 1,5 cm magasra, s kb. 3 cm átmérőjűre szaggatás.
Amíg egyben van a tészta, egy szimpla késsel berácsozod, megkened tojássárgájával, s a tetejére reszelt sajtot teszel.

Sütési idő: Első tepsi - alsó láng, felső láng - 20-25 perc, aztán beindul a menet, s 15-20 perc elég a többi kis mosolygós elkészültéhez. :D

Nos, ez az ALAP!!!!!!!!!

Itt kezdtem el huncutkodni, mert a tésztaalapba belereszeltem kb. 10 dkg gyömbért.
Az ízek alapban intenzívek, s így észre sem vették az általam adott "pluszt"...
Ízlett, elfogyott, s gruppen lett belőle. :D

Most már határozottan ki merem jelenteni, hogy a GYÖMBÉR volt a tettes, mivel semmi bonyolultabb tudatmódosítót nem fogyasztottunk...
Ahhhhhhhhhh......................

Jó szerencsét, Griffin!!!!!

:D:D

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2010.01.05. 01:31:45

@The Question: Köszönjük, és most várjuk az élménybeszámolót tartalmazó linket :D

Mi egyszerűbb tudatmódosító van a pálinkánál? :D Gyümölcsből készül :D De állítólag az lsd vegyképlete is egyszerű :D:D

The Question (törölt) 2010.01.05. 01:55:04

@Thaddeus Griffin:

Ügyesen csinálod, Griffin!!!!
De ettől még nem futok bele a "lepkehálódba".
Fentebb leírva a "tökéletes" receptem, s köszönöm, hogy köszönöd...
A legtutibb házipálinkánál is egyszerűbb tudatmódosítókat ismerek...
Próbáld ki Te is!!!!!!!
Nem leszel hálátlan. :D

Üdv a klubban!!!! :-)

The Question (törölt) 2010.01.05. 02:01:20

@Thaddeus Griffin:

Ja, még valami...
Te is tudod jól, hogy ITT élménybeszámolót tartalmazó linket nem "nyomhatok", különben örök életre kitiltanának.
Ugye, ezt Te sem szeretnéd????
:D

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.05. 10:07:18

@Thaddeus Griffin:
@The Question:

Nimá', micsoda élet folyik itt, miközben mindenki alszik :-)

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2010.01.05. 12:17:40

@tiboru: tudod, megint vizsgaidősuck van :D Annó PM-el is így ismertük meg egymást subbán :D Aztán kiderültek további dolgok, mint az ismeretes :D

@The Question: Tiboru nem hiszem, hogy olyan szőrösszívű lenne, nem olyannak ismertem meg :D

Na de egye fene, mehet mailben is az a link :D:D

Ofc a tuti tudatmódosítókkal egyetemben :D

The Question (törölt) 2010.01.05. 17:55:28

@Thaddeus Griffin:

Tiborut ugyan nem ismerem, de szerintem sem szőrösszívű, mégsem húznám ki Nála a gyufát...

Ha igazolod, hogy mindenből sikeresen levizsgáztál, küldök Neked ajándékba egy rövid összeállítást arról, amit kamerával rögzítettünk.
;-)

paranoid T.R. marcipan 2010.01.05. 19:14:04

@Thaddeus Griffin: a főprofilod a netes ismerkedés:D
ma különösen formában vagy...:P

@The Question:
én már kihúztam és még mindig itt vagyok. felesleges aggodalom. különben is, az itteni közönség lelkesedik a világ naturalisztikus ábrázolásáért. sokan hálásak lennének azért a linkért, meg hát, ha peat látja, látni fogja mindenki:)

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2010.01.05. 19:20:14

@The Question: mi az igazolás módja? :D

@paranoid T.R. marcipan: maga már megint milyen híremet kelti?: D Mintha valami nőcsábász lennék, aki minden nő álma ráadásul :D

És kikérem magamnak, nem fogja mindenki látni, csak aki fizet érte :D:D:D

paranoid T.R. marcipan 2010.01.05. 19:22:47

@Thaddeus Griffin: most mondd meg, hát nem képes vagyok és jó partinak állítalak be? két tétel között majd jól leszidom magam érte:)

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2010.01.05. 19:24:22

@paranoid T.R. marcipan: ez a minimum. aztán 15én majd megkapod tőlem, ami ezért jár :D

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2010.01.05. 19:44:17

@paranoid T.R. marcipan: na persze, már megint le akarsz itatni, de most nem hagyom, hogy visszaélj ártatlanságommal :P

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2010.01.05. 20:27:47

@paranoid T.R. marcipan: és mielőtt megtámadnád az ártatlanságom, ha idézzem emlékezetbe:

1998. XIX. tv.: Senki sem tekinthető bűnösnek mindaddig, amíg a bűnösségét a bíróság jogerős határozatában nem állapította meg.

:D:D

paranoid T.R. marcipan 2010.01.05. 20:30:19

@Thaddeus Griffin: köztudottan a saját, különbejáratú diktatúrámban hiszek. ott meg a bűnösség alapja az, h szerintem bűnös vagy nem bűnös.
de te nem lehetsz bűnös, a szex nem bűn:D

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2010.01.05. 20:46:02

@paranoid T.R. marcipan: na, erre nem írok semmit, mielőtt tovább kompromittálom magam :D
süti beállítások módosítása