Adományvonal

Megjelent a Konteókönyv!

Apró_konteó_230.jpg

Sanya-Csuri főz

Ez egy olyan főzőcskéző blog, amelyben a receptek sosem úgy kezdődnek, hogy "hozzávalók", és azt se mondjuk meg hány fokos legyen a sütő! Ellenben ötleteket adunk, variációs lehetőségeket sorolunk fel, a kaják többsége pedig nagyon gyorsan és kevés melóval készíthető el. Hetente egy főzési ötlet azoknak, akik eléggé lezserek és nem a konyhában akarják leélni az életüket. De szeretnek jókat enni!!

Hányan vagytok most?

website stats

Itt vannak az éhesek...

Utolsó kommentek

  • ll: 1456? Nándorfehérvári győzelem. Ezek után kérdésem ha magyar gyerek vágja a törököt, akkor annak a... (2014.11.22. 14:36) A só
  • ll: www.google.hu/imgres?imgurl=http://www.zoldstudio.viragcenter.hu/fuszer/szeklice4.jpg&imgrefur... (2014.11.22. 14:10) A sáfrány
  • szilvi1960: Hát igen, úgy az igazi egy nap ha kávéval indul :) Én már megittam a reggeli tchibo adagom, és dél... (2012.03.02. 12:33) A tiltott ital, a kávé
  • albaildiko: egy kis segítséget szeretnék nyújtani, hogy ne legyen annyira koszos a gáztűzhely, a gázrozsa köré... (2011.10.22. 09:39) Sültpaprika-saláta
  • Mangi: Fantasztikus ez a recept(is)! Gyermekkorom hamisítatlan ízei. Sajnos az anyámtól nem tanultam meg ... (2011.06.10. 12:56) Salátaleves
  • Utolsó 20

Csurtusék utaznak

Nincs megjeleníthető elem

GA

Tavaszvégi kertiparti - 1

2008.05.28. 07:35 Csuri / Bariildi

Ezúttal nem egy étel receptjét osztom meg a nyájas olvasóval, hanem egy hétvégi kerti sütögetés teljes menüjét - de recept csak olyasmihez lesz, ami még nem volt.

A baráti eszem-iszom pikantériáját az adja, hogy a vendégek a blogjaink olvasói, akikkel virtuális ismeretségbe bonyolódtunk elébb, majd ezt lebontva áttértünk egy nagyon is valóságos, élő dőzsölésre.

Mi kell tehát egy tavaszi kertipartihoz?
Húsok sütni, saláták, kiegészítők, szószok.

Kezdjük a húsneművel.

Itt, ezen a blogon is többször volt szó báránysütésről, és ennek kapcsán felelőtlenül mentás bárányt ígértem a népeknek.

Ehhez csak annyi kellett, hogy a húspácba csempésztem egy kis porított mentát, de hogy ne csak ilyen nyomokban forduljon elő, készült hozzá mentaszósz is (azt leírom később).

Kicsit naturalista képek következnek. Akik nem bírják a leplezetlen valóságot, úgy ahogy az a mindennapi életben kinéz (nem pedig úgy, mint a tv-s főzőműsorokban), nos, csukják be a szemüket.






























A báránysütésről már sok szó volt, de most újra felhívnám mindenki figyelmét, hogy a roston sütéshez TÉLLEG nagyon zsenge, fiatal hús kell, különben esélytelen. A 10-12 kg feletti bárányt (ami inkább már jerke) inkább sütőben javaslom elkészíteni, előbb fólia alatt párolva, utána megpirítva, stb. Ilyet is ettünk, hidegen, mert ezt már előzőleg elkészítettem.

A társaság a frissen sült meleg verzióra szavazott, én mindkettőt nagyon szeretem.

A bárány mellett még jókora tarjaszeletek is sültek és filézett csirke felsőcomb (ez nagyon finom, mindenkinek javaslom kipróbálásra a rostonsütögetéshez).





























Térjünk át a bicserdista vonalra, azaz jöjjenek a saláták meg társaik.

Régi mániám, hogy a salátatál legyen szép. Már legalább szerintem szép. Most is készült egy ilyen, és Dénes volt olyan kedves hogy jogdíj megfizetése nélkül engedélyezte a képei közzétételét, úgyhogy íme:



















































Ha megfigyelitek, a közepén egy halmocska van, ami a következőképpen keletkezett ezúttal:

- friss káposztát összevágtam, nem nagyon apróra, és minimálisan megsóztam (de éppencsak) és borsoztam (perszehogy fehér bors);
- erre a halmocskára paprika, uborka és jégcsapretek került kockákra vágva;
- utána  aparadicsom és a piros retek;

és az egészet a végén alaposan meglocsolom olivaolajjal, sózom kicsit, pici almaecet, magok.

Ha csak egy órányit is áll, a mindenféle levek lecsurognak az eredeti káposztaágyásra és nagyon jóízű lesz az is - ezért nem kell külön ízesíteni.















































Jobbra egy tál friss káposztasaláta látható, amelyet kapor hiányában friss lestyánnal ízesítettem - senki nem reklamált.

Az egyéb kiegészítők, valamint a mentaszósz a következő posztban érkezik, addig is sütögessetek a kertben és élvezzétek az egyszerű, és persze a rafinált ízeket :))

16 komment

Címkék: saláta bárány grillezés báránysült salátatál

A bejegyzés trackback címe:

https://kaja.blog.hu/api/trackback/id/tr93490869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ekkerjoz 2008.05.28. 10:58:40

Tudnám, miért mindig ebéd előtt jövök erre, még az illatokat is érzem. A gyomrom meg csikorog.

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.05.28. 11:13:59

ekkerjoz,

olajozni kéne... Például egy székely köménypálinka csodákat tesz az ilyen csikorgással :-)

ekkerjoz 2008.05.28. 13:38:35

Nahh, azéris grillezett ebédem volt, csak menni kellett érte kicsit.
Ilyen a függőség.
Köménypálinkám van még kétféle Székelyföldről, de az orvosság,
egyelőre saját szilvát szoktam, minden vasárnap reggel 3 cent, így lassan fogy :)
7-8.-án birkát főzünk, leszünk rá 25-en, mind horgász, majd akkor bedobom a közösbe.
Kaptam aszútörköly pálinkát, hátazvalamifenséges, komolyan, mint az olvasztott aszúszem...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.05.28. 16:42:51

ekkerjoz,

25 horgász, az már nagyon durva lehet.

_forgatja a szemét_

Mentula 2008.05.28. 17:41:16

Hát igen, az aszútörkölypálinka az egyetlen tömény, amit megiszok. Meg most már a midus malzsam. Na meg a becherovka és az ouzo, talán a gin, esetleg a jägermeister. Asszem ennyi. Ja az ágyaspálesz is.

A képen látható ételek pedig egytől egyig naccerűek !

ekkerjoz 2008.05.29. 06:05:23

"...25 horgász, az már nagyon durva lehet..."

Ááá, nem is. Semmi különös. Pecálunk, főzünk, iszunk, pecálunk, grillezünk, iszunk, pecálunk, iszunk, hazamegyünk, hallgatunk.
És egyre nagyobb múltbéli halakat fogunk.

ágika 2008.05.29. 21:39:42

Mentula, az Unikumot nem bírod?

tistedur 2008.05.30. 08:39:42

és én nem voltam ott!! a szívnek meg kell szakadni!! az a bárány...:)

catalpa · http://f4cv3w 2008.06.01. 06:10:38

Hello Agika A Kecskemeti vagy a Milanoi Unicumrol Beszelsz, kb. ugyan az a Jagermeissterrel.
Peter

Mentula 2008.06.01. 18:36:36

ágika, unicumot akkor, ha nincs jäger, és olyan az egész szituáció, hogy sértődés lenne a visszautasításból :)

Mentula 2008.06.01. 18:46:23

Viszont. Mivel úgy tapasztaltam, hogy a szekszárdi bor elutasítottsága minimális, engedjétek meg az alábbi linket. Ebben a posztban szakszerűen elemzik a nedűt. A maestro valóban megérdemli ha beszélnek róla, mert ő maga ritkán teszi, abban bízva, hogy akinek ízlett, az úgyis emlegeti. Hát legyen :) A linkelt blog is nagyszerű - szerintem. A hivatkozott szerző mondjuk éppen a barátom, de nem vagyok elfogult.
És semmi hasznom sincs mindebből, sajnos :)


borravalo.blog.fn.hu/index.php?view=bejegyzes_oldal&bejid=35480

ekkerjoz 2008.06.01. 22:06:43

Vesztergombi mesternek magam is nagy tisztelője, borainak köteles fogyasztója vagyok. Szekszárd borvidékén még igen sok nagy tudású szőlész dolgozik, együtt teszik naggyá a vidéket. Rspct.

Benikuty 2008.06.04. 16:52:24

Egy kis ágyas gönci barack páleszt kinek tölthetek?
Négy éves az aranyom, öt nem lesz:)
A post jó!!!

csurtus · http://csurtus.blog.hu 2008.06.04. 17:50:37

Jujj, ágyaspálesz?!

Énénén kérek!

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.06.05. 18:49:16

Húúúúúú, hát én is ottan vagyok a paradicsomkarikák takarásában :))

cromwell 2008.06.08. 08:15:10

ágyaspálinka!!!!!!!!!!!! én is, én is, én is!!!!!!!!!!!!
süti beállítások módosítása