Adományvonal

Megjelent a Konteókönyv!

Apró_konteó_230.jpg

Sanya-Csuri főz

Ez egy olyan főzőcskéző blog, amelyben a receptek sosem úgy kezdődnek, hogy "hozzávalók", és azt se mondjuk meg hány fokos legyen a sütő! Ellenben ötleteket adunk, variációs lehetőségeket sorolunk fel, a kaják többsége pedig nagyon gyorsan és kevés melóval készíthető el. Hetente egy főzési ötlet azoknak, akik eléggé lezserek és nem a konyhában akarják leélni az életüket. De szeretnek jókat enni!!

Hányan vagytok most?

website stats

Itt vannak az éhesek...

Utolsó kommentek

  • ll: 1456? Nándorfehérvári győzelem. Ezek után kérdésem ha magyar gyerek vágja a törököt, akkor annak a... (2014.11.22. 14:36) A só
  • ll: www.google.hu/imgres?imgurl=http://www.zoldstudio.viragcenter.hu/fuszer/szeklice4.jpg&imgrefur... (2014.11.22. 14:10) A sáfrány
  • szilvi1960: Hát igen, úgy az igazi egy nap ha kávéval indul :) Én már megittam a reggeli tchibo adagom, és dél... (2012.03.02. 12:33) A tiltott ital, a kávé
  • albaildiko: egy kis segítséget szeretnék nyújtani, hogy ne legyen annyira koszos a gáztűzhely, a gázrozsa köré... (2011.10.22. 09:39) Sültpaprika-saláta
  • Mangi: Fantasztikus ez a recept(is)! Gyermekkorom hamisítatlan ízei. Sajnos az anyámtól nem tanultam meg ... (2011.06.10. 12:56) Salátaleves
  • Utolsó 20

Csurtusék utaznak

Nincs megjeleníthető elem

GA

Paradicsomsaláta zöldekkel és mogyoróval

2008.08.10. 09:23 Csuri / Bariildi

Paradicsomsalátáról, valamint arról, hogy mi is az igazi paradicsom, volt már szó ezen a blogon.

A salátatálakban is szerepel többnyire paradicsom,  most mégis úgy gondolom hozzá tudok tenni valamit az eddigiekhez.

Olyan paradicsomsalátát prezentálok, amelyben a zöldek lényeges szerepet kapnak.
Mik lehetnek ezek a zöldek?


Hát például:
- sóska (zsenge, természetesen nyersen)
- ún. bébispenót (nagyon zsenge spenótlevelek nyersen)
- ruccola,
- metélőhagyma = snidling
- petrezselyemzöld

Ezekből lehet sokat, de valóban sokat használni.

Valamivel kevesebbet pedig a következőkből: lestyánlevél, zellerlevél, bazsalikom levele, citromfű, stb, stb.

Nekem most ruccola, sóska, snidling és petrezselyem volt kéznél, ezekből szedtem jó adagot a kertben.

Ha valaki nem ismerné még a ruccolát, akkor most bemutatom - egyúttal bíztatlak benneteket, hogy vegyétek-egyétek, mert nagyon finom.
Én az egyik szüpermárséban vettem egy kis cserepes verziót, azt kiültettem a kertbe, ahol egy monstre bokorrá fejlődött a második évben, miközben fittyet hányt annak, hogy ő mediterrán növény és télen ki kellene fagynia - ha lenne benne illemtudás.

A fenti képen már a szerteszét szórt magjaiból a fűszerkert legmeglepőbb sarkaiban kikelt kisebb bokrocskák egyike látható, mert ruccola barátunk majdnem olyan mint a citromfű: azaz a legvirulensebb gyomnövényeket megszégyenítő módon zabálja fel a rendelkezésére álló bármely szabad földterületet, és ha hagyjuk, akkor lassan semmi más nem lesz az egész kertben, településen, országban, kontinensen....

 
Közelebbről tehát ilyen, és hogy biztosan felismerjétek:

A ruccolának az íze a legmeglepőbb; olyasmi, amit növényről sose gondoltam volna: enyhén füstölt baconszalonna aromája van. Ez most komoly, és cseppet sem a poén kedvéért mondom! Tessék megkóstolni!

Éppen ezen pozitív tulajdonsága miatt isteni finom salátának önmagában is.

Na de vissza a paradicsomsalátához. Kell hozzá a zöldek mellett ugye paradicsom:

A zöldleveleket összevágtam, de nem túl apróra, összekevertem a paradicsommal, kis só, fehér (vagy tarka) bors, és a változatosság kedvéért szőlőmag olaj. De lehetett volna mogyoróolaj is, ha lett volna...

Ugyanis a kreáció megkoronázásaként saját termesztésű, tört mogyorót szórtam rá és kevertem bele. Ezt Izraelben kóstoltuk, onnan az ötlet.

Azt hogy "tört", így kell érteni:


A kész sali pedig valahogy így fest (ebből érzékelhető a paradicsom/zöld-ségek aránya is, azaz látjátok, hogy SOK zöld kell hozzá):


 Egy közelkép még, csupán a nyálmirigyek stimulálása végett:

Csináljátok meg, nagyon egyszerű!!

22 komment

Címkék: saláta paradicsom mogyoró ruccola

A bejegyzés trackback címe:

https://kaja.blog.hu/api/trackback/id/tr9608484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ágika 2008.08.10. 09:36:51

A mogyoró a bokorról való?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.10. 16:44:13

ágika,

Csuri - teljességgel megérdemelt - délutáni álmát alussza, ezért helyette válaszolok:

Igen, a mogyoró is 100%-osan saját termés, a két hatalmas mogyoróbokrunk egyikéről. Első osztályú, mondanom sem kell, csak törni ne kéne :-))

ekkerjoz 2008.08.10. 17:01:21

Aztaaa, jól néz ki. Éppen egy délutáni-esti grillezéshez készülődtem, ellopom a saláta tippet, ha nem gond.

Nekem is megtermett a rukkola, mikor dicsekedtem a kertészmérnök ismerősömnek, milyen jó, hogy nem kell venni, elmesélte, hogy Olaszországban ez közönséges dudva, nyulakkal etetik fel, a gasztrosznobok csináltak belőle trendi árút.

Hát, azért én nem szégyellem, hogy szeretem, pedig nem vagyok (nagyon) sznob. A csalánlevest is nagyon kedvelem, pedig annak köze nincsen a sznobériához, pláne a montenegroi hegyi pásztorok között.

Korrekt lett a kaukázusi post is, tudták a nyavalyások, mikorra kell a balhét időzíteni, hogy legyen "nézettségük".

Üdv:EJ

Csuri / Bariildi 2008.08.10. 19:45:46

ekkerjoz,

részemről a megtiszteltetés!
Remélem ízleni fog a társaságnak - egyébként grillezett húsokhoz tényleg nagyon találó ez a zöld+pari.
Jóétvágyat!
csur

ekkerjoz 2008.08.10. 23:04:09

Nos, ebben a percben ért véget a sütögetés, nagyon jól sikerült minden, salátával az élen.
Hinta komám tud még ilyen salátákat, de ő nem szereti leírni a tudást, folyton improvizál, kétszer ugyanazt nem lehet nála enni.
Kár, hogy nem volt itt, nézett volna egyet, biztosan.
Salátához hátszínt és sertéstarját grilleztünk, rendben volt szerencsére.
Holnap pakolunk, és kedden megyünk haza.
Elég volt Szlovákiából, majd esetleg télen jövök vissza.

Dani Csaba 2008.08.13. 21:34:43

Ez tényleg jól néz ki! Ezt én is kipróbálom. A ruccola íze tényleg meglepetés volt, amikor belefutottam. Jól tudom, hogy magyarul ez a madrsaláta?

Dani Csaba 2008.08.13. 21:35:20

madrsaláta = madársaláta

salyn 2008.08.13. 22:13:54

Neeem, a rucola nem a madársaláta. Az más. Viszont szerintem nem szalonna-, hanem dióíze van :) Az erkélyládákat is képes belakni, ott is áttelel, magot hoz, mindent eláraszt. (Nagyon pártolom ezt a törekvését.) Egyébként botanikailag a spenót távoli atyafisága.

Benikuty 2008.08.13. 22:50:19

Rucola magot hol lelni?

juditmanó 2008.08.13. 22:58:28

a ruccolának szerintem is inkább kicsit csípős dióíze van. A madársalátát nevezik galambbegy-salátának is, ha jól tudom, Németországban Feldsalat néven fut.

ekkerjoz 2008.08.14. 22:03:58

A Feldsalat olasz megfelelője a Dolcetta, vagy Valerianella, magyarul mezei saláta, galambbegy saláta.
A Ruccola német megfelelője a Ruccola, szerintem.
Egyszer Csillu kotyvasztott salátafőzeléket, a nagyobbik fiamnak. Már húsz éves, de semmilyen salátát nem eszik.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.15. 16:52:40

A ruccola szerintem is enyhén füstölt szalonnahéj-ízű - de ezen nem fogunk összeveszni :-)


ekkerjoz 2008.08.14. 22:03:58

A salátákat én se' nagyon csíptem legénykoromban; az anyám-féle svábos káposztasaláta olajjal, nagyon kevés almaecettel, egészen apróra vágott friss kaporral még lecsúszott olykor (ne kérdezzétek, miért volt ez "svábos"; talán azért mert anyám egy sváb barátnőjétől tanulta...), de úgy 25 éves koromig ha nem volt muszáj, salátaként max. a savanyúuborka játszott.

Aztán összeköltöztünk Csurival és természetesen azóta IMÁDOM a salátáit :-)

ekkerjoz 2008.08.16. 14:32:24

Nőtlen koromban sosem ettem nyers füveket és gyomnövényeket, akarom mondani salátákat.
Viszont csajoztam, szivaroztam, repültem, lovagoltam.
Most kedvelem a salátát.

cromwell2.0 2008.08.19. 05:04:16

Úgy látom, be kell szereznem egy növényhatározót...

cromwell2.0 2008.09.06. 18:29:43

Csak emlékeztetni szertenék mindekit arra, hogy szerelőt kértem. Idestova egy hónapja nem jelenik meg a gépemen valami bejegyzés...

ágika 2008.09.08. 14:05:45

Valakinek ötlete a gyors, fájdalommentes mogyorótörésre?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.09.08. 14:29:52

ágika,

minden mogyorótörés fáj; főleg a mogyorónak :-)

Benikuty 2008.09.09. 19:12:02

...vagyis a gazdájának:)

ágika 2008.09.22. 19:52:30

Mogyorógazdák!!! :)
Van esetleg papírhéjú mogyorótok?
Tavaly szépen törtek a fokhagymapréssel, de az idén nagyon vastag a héjuk, kalpáccsal meg szétmorzsálódik az egész.

ágika 2008.09.22. 20:05:13

Megvan a negoldás. Tavaly hosszúkás makkformájúak voltak a mogyorók, idén meg eddig a gömbölyűeket (másik bokorról)szedtem. Holnaptól visszatérek a régi bevált formához.
süti beállítások módosítása